huurder verdwenen

jozefa
Topic Starter

huurder verdwenen

#1 , 27 dec 2015 15:02

ik verhuur handelspand met handelsfonds

mijn huurder laat alles achter betaald geen huur meer en is onvindbaar en op de loop voor veel schuldeisers!

hij heeft energiekontrakt overgedragen aan 2 personen die niks met het lopende handelshuurkontakt te maken hebben

Deze personen baten nu de zaak uit nog altijd onder zelfde btwnummer van bvba huurder en beweren dat zij dat nu mogen uitbaten en vragen aan mij of:

ik een huurkontrakt op hen wil maken ,dan kunnen ze onder hun eigen btw nummer werken

het klinkt als een klucht maar het is werkelijkheid

ik als eigenaar heb daarvoor nooit toestemming gegeven en in kontrakt staat wel degelijk vermeld dat huurder zaak niet kan overdragen of onderverhuren
wat betreffende huurachterstand heb ik reeds in gebrekestelling gestuurd naar huurder wat moet ik verder doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 27 dec 2015 15:17

Meldt aan die personen nooit je bankrekening of ze storten ook nog eens huurgeld en dat zou een begin van bewijs kunnen zijn van een mondeling huurcontract tussen u en deze personen. Dan sluit u de zaak en verandert u de sloten. Dat mag u. U stuurt ook een AS naar de oorspronkelijke huurder dat u gezien nog altijd geen antwoord mocht ontvangen op uw AS mbt. de huurachterstand als voorlopige veiligheidsmaatregel (voor zijn inboedel en de totaliteit van het gebouw een nieuw slot hebt gestoken omdat u vaststelt dat er andere personen dan hijzelf in het pand rondwaren met een valse sleutel en dat u niet op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en ook geen huur ontvangt. Als het niet zou lukken om nieuwe sloten te steken, denk ik dat je misschien de politie moet verwittigen dat er mensen ingebroken hebben in het pand. Normaal mag je geen slot veranderen als een huurcontract niet officieel opgezegd is, maar ik vermoed als je dat met een begeleidende AS doet waarin je je bezorgdheid uit dat er onbekende kerels in het pand rondhangen zonder dat er huur betaald wordt, dit als voorlopige veiligheidsmaatregel niet aangeklaagd kan worden.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2015 16:51

Ik zou toch voorzichtig zijn. Je hebt verhuurd aan een bvba vermoed ik. Wie er uiteindelijk rondloopt in de gehuurde woning is jou zaak niet. De bvba mag daar inzetten wie ze willen.

Het beste wat je doet is zo snel mogelijk een vordering bij de vrederechter instellen in ontbinding van de huurovereenkomst en uitdrijving. Daarna heb je de handen vrij om te verhuren aan wie je wil.

Reclame

jozefa
Topic Starter

#4 , 27 dec 2015 17:11

hartelijk voor jullie antwoord.

sloeberken

#5 , 27 dec 2015 17:20

Zou als ik u was een advocaat raadplegen, dit omdat de bvba dit ook moet doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jozefa
Topic Starter

#6 , 27 dec 2015 18:14

waarom moet de bvba een advocaat raadplegen?

sloeberken

#7 , 27 dec 2015 18:56

Een bvba kan zichzelf niet verdedigen. Maar u clausule van niet overdraagbaar is nietig als de handelszaak over gelaten word.
De zaak is te ingewikkeld om het zelf te doen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 dec 2015 19:14

De zaakvoerder kan de bvba in rechte vertegenwoordigen. De bvba is dus niet verplicht een advocaat te nemen.

sloeberken

#9 , 27 dec 2015 20:37

De zaakvoerder kan de bvba in rechte vertegenwoordigen. De bvba is dus niet verplicht een advocaat te nemen.
En als de zaakvoerder een rechtspersoon is.

Terug naar “Huren”