Verhuurder geeft de afrekening van de verwarming niet

Aetherix
Topic Starter

Verhuurder geeft de afrekening van de verwarming niet

#1 , 28 dec 2015 17:31

Ik woon al een zestal jaar op hetzelfde adres. In al die tijd heeft de huisbaas mij nog nooit een afrekening bezorgd van verwarming. Ik begin een beetje te vrezen dat er op een bepaald moment (wellicht als ik het pand verlaat) een enorme rekening op mij af zal komen.

Ik heb de huisbaas hier al een aantal keer over aangesproken. Hij belooft telkens de afrekening te bezorgen maar daar blijft het helaas bij.

Kan een verhuurder na verschillende jaren zomaar een enorme rekening opsturen of is hij hier zelf in fout? Hoe pak ik dit het beste aan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 28 dec 2015 18:45

Wat staat er in u huurcontract over verwarming, kan ook in de huurprijs zitten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2015 20:12

Zij maar zeker, dat als hij niets extra vraagt, de rekening meer dan gedekt zal zijn, en je dus nu teveel betaald. Het zal de verhuurder zijn die u waarschijnlijk geld zal moeten betalen.

Reclame

WP002

#4 , 29 dec 2015 14:50

Aangetekend schrijven met een verzoek om voor datum X een afrekening te krijgen. Mocht het tot een rechtzaak komen, hebt u een bewijs dat u niet ter kwader trouw bent geweest.

Terug naar “Huren”