Hallo
Mijn ex en ik huurden samen een huisje.
Wij waren beide hoofdhuurder.
1 juni 2014 startte ons contract.
De huur was 600 euro per maand. (die is elke maand van mijn rekening afgegaan)
Maar hij heeft in dat hele jaar niet mee betaald aan de huur, water, ...
Hij heeft nooit een storting naar mij gedaan en ook geen cash geld gegeven.
Hij is vertrokken op 5 februari en ik heb verder gehuurd tot 31 mei. (zijn naam is op het contract blijven staan)
wij moeten 3 maanden opzeg + 2 maanden schadevergoeding betalen.
En ook nog iets van een 300 euro schade en nazicht verwarmingsketel...
Ik heb ondertussen al 3 maanden opzeg betaald.
nu staat er nog 1 maand achterstallige huur + 2 maanden schadevergoeding open en dan ook nog die 300 euro voor schade enzo..
Dus nog een bedrag van ongeveer 2400 euro.
Die achterstallige huur komt door mijn ex. Mijn hond moest geopereerd worden en ik heb dan aan hem gevraagd om die maand te betalen.
Hij had tegen mij en het immokantoor gezegd dat hij dat ging doen maar heeft dat dus niet gedaan.
de schadevergoeding willen ze vergoeden door de waarborg in te houden.
De waarborg is ook door mij alleen betaald. maar staat wel op beide namen.
Hij is deze ondertussen gaan vrijtekenen ten voordele van de verhuurder (eigenaar)
Ik weiger dat voorlopig.
Nu wil hij dat ik mijn waarborg ga vrijtekenen in de eigenaar zijn voordeel + nog eens 600 euro erboven op betaal.
Hij wil 1 maand betalen. 600 euro dus.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens dus ik wil er graag verder mee gaan. (onder voorbehoud van jullie advies natuurlijk)
Ik zou graag willen dat de waarborg terug word vrijgegeven op mijn naam en dat hij het openstaande saldo betaald.
En ik zou een vergoeding willen eisen voor de maanden dat hij er gewoond heeft maar nooit betaald heeft.
Kan ik dat?
Of wat zijn mijn opties?
Dank u wel!