Dispuut met medehuurder.

Masty
Topic Starter

Dispuut met medehuurder.

#1 , 29 dec 2015 16:31

Ik weet niet of ik dit in het juiste subforum post.
De situatie zit zo, een jaar geleden heeft mijn vriendin een paar hectare wei met stallen gehuurd voor haar paarden.
Onze buren hadden ergens geiten staan en wilden die bij ons op de wei zetten, ze wilden een stukje van 10 are, een stal en een plaats voor het eten te stockeren.
Voor hun was het veel makkelijker omdat de wei een honderdtal meter van huis is.
Destijds had de buurvrouw mijn vriendin gezegd dat ze wel eens zouden bespreken hoeveel zij zouden moeten betalen.
Een jaar lang niets gehoord van betaling tot we van het weekend een discussie hadden over meerdere dingen (die mettertijd opgestapeld zijn) die wij vinden die niet door de beugel kunnen.
Nu wilden de buren me wijsmaken dat mijn vriendin had gezegd dat ze geen huurgeld wou etc., het was net met kleine kinderen praten.
Kunnen wij die mensen zonder boe of ba wegsturen?
Het huurcontract staat op naam van mijn vriendin en er is nooit een contract met de buren opgemaakt noch is er ooit geld ontvangen geweest.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 29 dec 2015 17:02

Het is aan je buren om te bewijzen dat er een akkoord was: ofwel met een contract ofwel met maandelijkse betalingen. Als ze niks kunnen bewijzen hebben ze geen poot om op te staan.

Masty
Topic Starter

#3 , 29 dec 2015 19:01

Er is geen contract, het is mondeling geregeld in goed vertrouwen.
Nooit een betaling gebeurd, niet via overschrijving noch cash.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 dec 2015 19:05

Dan stuurt u hen een AS waarin u aangeeft dat er het gedaan moet zijn met de bezetting van een stuk van de door u gehuurde weide en u hen 14 dagen de tijd geeft om hun dieren, afsluiting en opstallen te verwijderen of dat u anders genoodzaakt zal zijn een rechtszaak te beginnen tegen hen en een vergoeding voor genotsderving en bezetting van uw goed te eisen + op hun kosten alles laten verwijderen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Masty
Topic Starter

#5 , 30 dec 2015 14:10

Bedankt voor de raad,

Spijtig dat het zo moet lopen maar het zal de beste oplossing zijn om verder dispuut te voorkomen.

Terug naar “Huren”