Aan allen,
Ik raad iedereen ten stelligste af om at dan ook te starten met een LTD !!!
Mijn LTD was NIET fictief , had een hoofdzetel in Ramsgate bij de boekhouder en deed correct haar listings.
Je kan als non resident geen rekening openen in de UK omdat ze utility bills vragen
Indien geen inwoner = geen UK rekening
Mijn inkomsten zijn binnengekomen op mijn Belgische privé rekening omdat je in BE ook geen rek verkrijgt op naam van een LTD
Deze inkomsten zijn opgenomen in mijn kasboek en aangegeven in de listings.
De Belgische staat was van oordeel dat ik een bvba had moeten oprichten omdat de gelden binnenkwamen op een BE rek.
Op vraag van mijn toenmalige advocaat om een notoire commissie naar de UK te sturen en mijn boekhouding in te kijken werd tot 2 keer toe geweigerd...
zonder dat dit de essentie van de topic uitmaakt: u begaat hier op het eerste zicht enkele duidelijke denkfouten. Het is niet omdat er een correct geregistreerde ltd is in de UK, dat u hier niet belastbaar bent. Mogelijks leed u onder de illussie dat u niet belastbaar was in België.
Zie echter:
http://www.bibf.be/Uploads/Documents/doc_2200.pdf (het tweede artikel, vanaf pagina 4).
Aan JPV : De 660K is 200% boete op mijn omzet gerealiseerd = 300 + 300 boete....
Indien het allemaal fictief was , zeker met die bedragen, had ik niet rondgereden met een BMW van 350€ en had ik die zeker niet moeten verkopen omdat ik geen euro meer had....
met ltd fictief bedoelde ik dat de ltd geen echte activiteiten had in de UK en dus minstnes een bijhuis in België diende opgericht te worden.
Omzet wordt trouwens niet belast, wel de winst. Je krijgt (in beginsel) geen boete op je omzet en 200% boete op de opzet is 600k boete, dan zou je nog geen belastingen betaald hebben.
De LTD is een strijd die je nooit wint, ik ben moe gevochten en mocht ik idd fraude gepleegd hebben en alles fictief zijn, hoe zou het dan komen dat wanneer ik voet zet in de UK, ik onmiddellijk wordt aangehouden omdat daar een staatsschuld is van mijn LTD , zijnde de belasting .....?
omdat dit logisch is dat als je claimt geen activiteiten in België uit te oefenen, je volgens jezelf wel belastbaar bent in de UK. U zal in de UK, onder daar geldend recht, de belasting moeten betwisten. Als u dat niet doet, zal u idd belastbaar zijn en blijven en zal de fiscus u daar op alle mogelijke manieren voor achtervolgen. Eventueel ook naar België. Als u trouwens effectief enkel boete zou betaald hebben, hebt u nog altijd geen belastingen betaald en kan u niet claimen dat u niet dubbel belast mag worden.
Dat je niet moet starten met een LTD, is echter wél juist. Zie o.a.
http://www.elfri.be/ltd voor wat er allemaal kan mislopen.
De essentie hier is echter dat je een tweedehandse BMW voor 350 euro hebt verkocht, wat op zich ook al ongeloofwaardig zal zijn, tenzij hij niet meer rijvaardig was. Zelfs voor m'n renault met een kapotte radiator en véél km's kreeg ik nog 1250 euro. Een 15-jarige Opel Omega zonder enige opties waarvan de alternator defect was heb ik vorig jaar verkocht gekregen voor 500 euro zonder enige moeite. Die 350 euro mag je dus niet als reële waarde zien, lijkt me.