Alimentatie verwekker

haillills
Topic Starter

Alimentatie verwekker

#1 , 30 dec 2015 12:14

Mijn ex is voor de geboorte van de dochter bij mij vertrokken. Nu heeft meneer geen adres meer ... geen werk meer sinds kort ...
Heb een advocaat ( pro Deo ) maar die doet ni veel. Weet in welke gemeente hij zit. En de naam en kentekenplaat van zijn nieuwe vriendin. Maar wat moet ik juist doen zodat hij voor de rechtbank kan komen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 dec 2015 12:49

Wat is de bedoeling? Onderhoudsgeld voor uw dochter vorderen van hem?

Ik ga ervan uit dat hij het kind niet erkend heeft. Dan zijn er twee mogelijkheden: ofwel erkent hij het spontaan, ofwel dient u in eerste fase het vaderschap te laten vaststellen. In tijden van DNA is dat niet moeilijk meer. Hij hoeft hier niet aan mee te werken maar een weigering om te worden getest zal door de rechtbank als bezwarend worden beschouwd. Als het vaderschap vaststaat kan u onderhoudsgeld vorderen.

Maar weet wel het volgende: indien u dat doet en hij wordt aangeduid als vader heeft hij ook het recht zich bezig te houden met de opvoeding en kan u niet zomaar per definitie alles alleen beslissen en regelen. Ook niet wat betreft de verblijfsregeling etc. U dient zich af te vragen of het voordeel van een waarschijnlijk zeer beperkt onderhoudsgeld opweegt tegen de nadelen.

Indien u onderhoudsgeld vraagt en toegewezen krijgt dient het ook nog betaald te raken. Daar bestaan methoden voor maar iemand die zichzelf insolvabel maakt en niet meewerkt...het kan heel lang duren voordat dat in orde komt. Uw advocaat kan u helpen met het instellen van een vordering, indien uw ex nergens ingeschreven is moet eerst en vooral worden vastgesteld dat hij verblijft bij zijn nieuwe vriendin als het gewoon voor het onderhoudsgeld was zou u zich daar niets moeten van aantrekken en voor een verstekvonnis kunnen gaan maar voor dat vaderschap zie ik dat nog niet lukken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”