Domociliefraude anoniem melden

Toendra
Topic Starter

Domociliefraude anoniem melden

#1 , 30 dec 2015 21:21

Ik heb gelezen dat er sinds enige tijd een meldpunt is voor het aangeven van zwartwerk , sociale fraude , domociliefraude enz .
Ik heb ook gehoord dat dit nietmeer anoniem kan , althans toch niet via dit meldpunt.

Bestaat er dan echt geen manier meer om domociliefraude anoniem te melden ?

Het is voor mij zeer belangrijk om mijn relaties met andere personen die me lief zijn en niet willen inzien waartoe die persoon in staat is , niet in het gedrang te brengen
Laatst gewijzigd door Toendra op 30 dec 2015 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 30 dec 2015 21:30

Moest dit bestaan dan zou daar misbruik van gemaakt kunnen worden. Je zou een concurrent het leven zuur kunnen maken.

Maar ik zou nog een beetje wachten om die aan te geven. In de toekomst zal je wellicht ook hier betaald krijgen om het werk van de overheid te verlichten.

Toendra
Topic Starter

#3 , 30 dec 2015 21:34

Dat is het nu net .
Ik wil andere personen in mijn naaste omgeving die niet willen inzien welke problemen dit kan opleveren beschermen tegen deze manipulatieve fraudeur .

Reclame

LeenW

#4 , 30 dec 2015 21:41

Als u echt echt zo goed meent, zou u er geen probleem mee moeten hebben uw naam onder de klacht te zetten. Als u gelijk hebt, zullen de andere personen dat ook wel beseffen na verloop van tijd.

jefke007

#5 , 30 dec 2015 21:46

dikwijls hebben verklikkers zelf schrik dat ze achteraf ook verklikt gaan worden. Is dat de reden waarom alles zo annoniem moet zijn ?

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 30 dec 2015 21:48

Leer liever uw geliefde naasten voor zichzelf opkomen in plaats van geniepig verklikkertje te spelen.
Dat zijn methodes die thuishoren in totalitaire regimes.
In een democratie spreekt men openlijk ofwel houdt men zijn kwebbel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 dec 2015 22:00

De laatste tijd lees ik het hier hoe weinig mensen nog iets kunnen verdragen van hun mede mens, en jaloezie is hier nooit ver af.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007

#8 , 31 dec 2015 10:48

u dient zich bekend te maken op het contactformulier, daar kan u vragen om onbekend te blijven tegenover de fraudeur

Toendra
Topic Starter

#9 , 31 dec 2015 11:18

Blijkbaar toch een gevoelig onderwerp zo iemand verklikken .
Misschien als ik het volgende meld dat er toch meer begrip komt voor de situatie .
Fraudeur woont zogezegd in bij een alleenstaande broer van mijn vader die al enige leeftijd heeft en eigenlijk beginnende dementie heeft en vergeetachtig is .
In weze woont de man gewoon bij zijn vriendin.
Wij weten dat de broer van mijn vader gelden en juwelen in zijn woning heeft liggen .
Fraudeur heeft in een zatte bui tegen een kameraad van hem gezegd dat wanneer de broer van mijn vader overlijd of op een rusthuis komt te liggen hij achter dat geld zal zoeken en op zijn bil slagen want hij mag zich toegang verschaffen tot de woning en heeft al dan niet , maar toch zeer waarschijnlijk een sleutel.
Aangezien de fraudeur een goede band heeft met mijn ouders willen deze geen stappen ondernemen , ze vertrouwen hem blindelings , maar ik heb al meerdere verhalen gehoord van deze man .
Toch kan ik mijn ouders niet overtuigen stappen tegen hem te ondernemen .
Ik wil dit wel doen , maar dan anoniem zodat ik achteraf geen probelemen krijg met mijn ouders , die nog steeds goed gelovig bijven in deze man .

denlowie
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 dec 2015 11:34

Ik wil dit wel doen , maar dan anoniem zodat ik achteraf geen probelemen krijg met mijn ouders , die nog steeds goed gelovig bijven in deze man

.
Je naam mogen, ze niet vrijgeven, maar de ervaring heeft me geleerd dat in 90% het toch na een tijd uitkomt van wie het heeft gedaan.

En iemand verklikken is toch niet zo vriendelijk, daaraan kent men de aard van de verklikker !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#11 , 31 dec 2015 11:43

Men kan het ook burgerplicht noemen.

chantika

#12 , 31 dec 2015 12:04

Dus in werkelijkheid woont die persoon in bij je nonkel. Maar zijn domicilie staat bij zijn vriendin.

Die persoon heeft die dan een voordeel door bij je nonkel te wonen? Krijgt die dan meer uitkering? Moet hij minder belastingen betalen?

Als je nonkel een uitkering geniet zou het kunnen dat die fraude pleegt door niet te vermelden dat hij niet meer alleenstaande is.
Maar je nonkel mag gerust zijn zijn vriend enkele weken laten logeren als er een haar in de boter zit bij zijn vriend thuis. Dus is moeilijk te bewijzen dat er fraude is.

We weten niet of je nonkel kinderen heeft, maar wie zal daar wakker van liggen als nonkel zijn geld en juwelen aan zijn vriend geeft. In ons dorp zou dit niet kunnen gebeuren. Hier heeft de vrouwenbond het monopolie om om alleenstaande mannen te melken.

Maar indien je zeker bent dat er fraude in het spel is maak daar melding van. Maar laat ons niet opdraaien voor de kosten indien moest blijken dat er geen fraude is. Geef je naam op zoals het hoort. Hopelijk sturen ze dan de rekening naar U. Je naam zal niet bekendgemaakt worden.

WP002

#13 , 31 dec 2015 12:45

Anoniem blijven tegenover de persoon tegen wie u klacht indient of anoniem blijven tegenover de instantie waar u klaagt zijn twee compleet verschillende zaken.

Toendra
Topic Starter

#14 , 31 dec 2015 15:17

Natuurlijk heeft die voordeel om bij mijn kinderloze nonkel te gaan wonen.
Hij is daar effcetief gedomicileerd .
Zijn vriendinnetje is al geruime tijd werkloos hijzelf werkt in de bouw .

Toendra
Topic Starter

#15 , 31 dec 2015 15:18

Maar laat maar zijn , blijkbaar zijn er hier velen die er geen problemen mee hebben , tot het bij hun moest voorvallen in de situatie dat ik verkeer , ze zouden dan wel anders praten .

Terug naar “Andere”