Het lukt u duidelijk niet om ook maar enigszins begrijpend te lezen wat ik schrijf.Over een fietspad inhalen, mag niet. Bij alles geldt dat je wel ergens de gelegenheid voor moet hebben en 'n fietspad geldt niet als gelegenheid. Van voorsorteren kun je ook nauwelijks spreken als iemand over het fietspad moet om er voorbij te kunnen steken. Vaak is dat ook wel afgescheiden met 'n doorgetrokken streep. Dan is het ook wel duidelijk genoeg dat rechts inhalen niet de bedoeling is.
Uw conclusie dat als links inhalen verboden is, dan u dan maar rechts moet inhalen, is ook wat te simpel (tertium non datur). Dat impliceert immers dat u in zou moeten halen, terwijl inhalen zeker niet verplicht is in dit geval.
Nergens, maar dan ook nergens, heb ik geschreven dat men maar rechts moet inhalen als links inhalen verboden is. Leg mij die woorden dan ook niet in de mond. Rechts inhalen geschiedt enkel en alleen, wanneer beide voorwaarden daartoe VERPLICHTEND vervuld zijn. Voorts schrijf ik dat daarbij ook klaar en duidelijk dat men daarbij niet over het fietspad mag rijden. Herleest u anders mijn postings maar eens, waarbij ik het heb over "voor hem verboden weggedeelten".
En nergens, maar dan ook nergens, heb ik geschreven dat er een verplichting zou bestaan om in te halen. Ook hier weer: leg mij die woorden niet in de mond.
Dus once again -voor de trageren van begrip -:
1) Ik schrijf dat indien beide voorwaarden VERPLICHT vervuld zijn, het inhalen langs rechts ipv langs links moet gebeuren.
2) Ik schrijf daarbij NERGENS dat men om rechts in te halen, over het fietspad zou mogen rijden. Ik schrijf nadrukkelijk dat dit verboden is.
3) Ik schrijf NERGENS dat men wél langs rechts mag inhalen waar er een links inhaalverbod bestaat ZONDER dat die 2 voorwaarden voldaan zijn.
4) Ik schrijf daarbij NERGENS dat er ook maar enigszins een verplichting zou bestaan om in te halen.
Goed geprobeerd, hoor.