UItbetaling werkloosheid op december

Yvan1990
Topic Starter

UItbetaling werkloosheid op december

#1 , 04 jan 2016 12:41

Hallo ,

ik ben sinds september werkloos , en ben in November met een opleiding gestart via da vdab ( voltijds ).. Nu men vraag was , ik trek uitkering , maar de laatste maand december heb ik maar de helft van het normale bedrag getrokken , ik heb wel vakantie geld gehad in het jaar 2015 , en heb in het loop van het jaar toen ik nog werkte 8 tot 10 dagen verlof gepakt , ik had geen vast contract en was men ganse werk periode interimer , is dat normaal dat ik de rest van die verlof dagen afgetrokken krijg van de maand december ? Had me laten wijsmaken dat een interimer niet al zen verlof dagen moest pakken of is dat niet zo ? ben zelf niet zo op de hoogte van al die dingen, hopelijk hier iemand wel !

Alvast bedankt !
Laatst gewijzigd door Yvan1990 op 04 jan 2016 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2016 12:47

Men kan geen vervangings inkomen hebben in december, als je nog verlof dagen heeft staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 jan 2016 12:51

klopt. Tenzij je dus kan bewijzen dat je verlof nam in de rest van het jaar, kan het zijn dat je tot 4 weken geen uitkering voor december krijgt.

Reclame

Yvan1990
Topic Starter

#4 , 04 jan 2016 13:03

ik heb er 8 tot 10 gepakt , de rest wordt dan afgetrokken van de maand decemeber dus
dank u voor de snelle reactie!

Terug naar “Werkloosheid”