Vervuilde toestand app, alcoholisme!

smart
Topic Starter

Vervuilde toestand app, alcoholisme!

#1 , 04 jan 2016 17:26

Bij mijn huurder die nu 2,5 j in app woont, stelde ik een erbarmelijke vuile toestand vast, katten, aarde, drollen, etensresten op de grond, het is een stal! Mijn huurder is alcoholist geworden,ik haalde hem uit café, om toestand te bespreken! Hij krijgt een week de tijd op te ruimen..........volgende week heb ik afspraak.
Wat kan ik als eigenaar doen? Hoe helpen? OCMW poetsdienst aanstellen????wie? Wat? Of voorstellen zijn huur op te zeggen,...Het is niet te geloven, stank, vuilnis,....zeer ongezond!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 04 jan 2016 17:52

Misschien een beetje cru, maar u hebt er geen zaken mee met hoe die mens leeft. Het enige dat telt is dat u uw appartement in goede staat terugkrijgt.

Het houden van katten op zich is geen misdrijf, een beetje vuil kan ook geen kwaad. Drollen is natuurlijk iets minder fijn (en ik hoop dan toch dat het van die katten is?), maar valt wel op te ruimen.

KJ86

#3 , 04 jan 2016 18:18

Klopt niet.

Huurder is door de huurwet verplicht om de woning te bewonen zoals een goed huisvader dat zou doen.
Verhuurder mag dus inderdaad opleggen om de woning te reinigen. Als daar geen gevolg aan gegeven wordt, kan u het CAW contacteren, misschien staat uw huurder open voor begeleiding.

http://www.caw.be/begeleiding

Reclame

LeenW

#4 , 04 jan 2016 20:09

Verhuurder mag dat inderdaad, maar als daar gevolg aan wordt gegeven, is het toch in orde? De momentopname die beschreven wordt, is op zich geen probleem.

Stel dat de situatie nog steeds hetzelfde is bij de afspraak, stel ik voor om concrete afspraken te maken. Moest dat niet lukken, kunt u aan uitdrijving beginnen.

Vandebos

#5 , 05 jan 2016 09:15

Had u toestemming het pand te betreden op het ogenblik dat u de vaststellingen deed?

Verder steeds schriftelijk bezoekmomenten vastleggen, verwijzen naar vastgelegde feiten van slecht onderhoud. Kwestie van uzelf als verhuurder veilig te stellen.

Terug naar “Huren”