Vorige week hebben we gedurende 5 dagen in een vakantiehuisje gelogeerd. Dit vakantiehuisje hebben we gehuurd via een bekende firma die verschillende vakantiehuizen groepeert en verhuurd.
Nu, ons aardgasverbruik was 21m³ en hiervoor rekenen ze ons een bedrag aan van 107.02€!
hun berekening is al volgt: 21 x 0.52€ x 9.88 = 107,02€
mijn jaarlijks verbruik bij mijn private woning bedroeg in 2014 echter 1028m³ en hiervoor moest ik 568€ betalen aan mijn energieleverancier.
Volgens mij is het verbuik dan ook veel te hoog. Ik heb de firma hier al over aangesproken en hen ook proberen verklaren waar hun fout ergens zit maar ze blijven bij hun standpunt.
Volgens mij is de fout als volgt gebeurd:
aardgas wordt verrekend per KwH en dit kost momenteel tussen de 0.05 en 0.06€/KwH. De omschakeling van m³ naar KwH is inderdaad ongeveer x10 (rond de 11 zelfs in Vlaanderen).
Als ik de 0.52€ deel door hun 9.88 kom ik om 0.052€ uit wat een perfect normale prijs/KwH uur is. De tweede x9.88 is er dus volgens mij te veel aan!
Nu, de vraag is simpel: wat kan ik hier aan doen??
(het verbruik zou afgehouden worden van de waarborg en de waarborg is betaald via Mastercard)
alvast bedankt!