Huurovereenkomst met of zonder domicilie?

Bubba&Sara
Topic Starter

Huurovereenkomst met of zonder domicilie?

#1 , 04 jan 2016 22:31

Beste leden,

Mijn vriendin huurt nu in een studentenstad een studentenstudio. Zij krijgt echter de kans om in een andere gemeente een groter appartement voor minder geld te huren van mensen dat ze kent. Nu is mijn vraag: wat is er allemaal mogelijk ivm contract? Zij wil echter haar domicilie liefst thuis houden, als dit mogelijk is. Verandert er veel voor een studente die haar domicilie wel zou veranderen? Ondertussen ben ik te weten gekomen dat de tweede verblijfstaks in de gemeente 600 euro per jaar is. Valt dit weg wanneer er onderling een contract opgesteld kan worden als student? Sommige mensen adviseerden om een normaal contract af te sluiten, maar dit niet te laten registreren. Wat dan met de wetgeving ivm leegstand?
Sorry alvast voor mijn onwetendheid, maar veel duidelijkheid is er niet te vinden.

Bedankt alvast op voorhand!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 05 jan 2016 07:13

Die tweede verblijfstaks zal weg vallen van zodra er iemand zijn domicilie heeft. Ook geen leegstand in dit geval. Registreren is een verplichting de verhuurder doet dit. De huurwet staat wel op het web. Is te vroeg om hem op te zoeken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2016 10:50

chatika; voor u opgezocht, zodat je rustig verder kan blijven slapen http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Reclame

chantika

#4 , 05 jan 2016 11:18

Bedankt,

Was ook nog vergeten melden dat de student alvorens de overeenkomst te tekenen inlichtingen moet vragen bij de gemeente. Sommige steden willen geen student inschrijven.

Het nadeel voor je ouders zou kunnen zijn als ze nu korting genieten van onroerende voorheffing dat die ofwel wegvalt of vermindert.

Terug naar “Huren”