Ik zie echt niet in wat de politie hier kan doen. Wat gaat u de poltie vertellen????
Verkoper heeft het bod vrijwillig aanvaard.
Het is ook niet verdacht dat de koper alles laat regelen door zijn notaris.
Een koper kan immers geen tweede notaris aanstellen. Dat moet de verkoper doen als hij dat wenst.
Ook familiale of andere verbanden hebben geen enkele rechtsgeldige invloed.
ik citeer even uit de openingspost :
" Ze zegt dat het te weinig is maar hij beweert dat de koop gesloten is , dat ze er niet meer onderuit kan . "
dat lijkt mij geen aanvaarding van het bod te zijn ...
Verder lees ik ook zoiets als : " ze moest tekenen " wat ik toch niet dadelijk ga onderbrengen onder "vrijwillig" ...
Maar ja ... u hebt natuurlijk overschot van gelijk als je zegt dat al deze zaken zeer moeilijk te bewijzen zijn ...
Bovendien is het volgens mij nu zo dat de koop niet doorgaat ... De vriendin van TS heeft immers een aangetekend schrijven gedaan waarin ze meldt dat de verkoop niet doorgaat ... ( zie openingspost) ...
Zuiver op de keper genomen is het nu dan ook aan de koper om naar de rechtbank te stappen en de gedwongen uitvoering of een schadevergoeding te eisen ...
Wat mij betreft is er dan ook geen beletsel waarom de vriendin van TS dit perceel niet terug te koop zou aanbieden (via bvb haar eigen notaris ) ... immo's etc zou ik mijden kwestie van geen schadevergoeding te moeten betalen als de koper toch eventueel het eigendomsrecht via de rechtbank zou kunnen opeisen ... maar iets doet mij vermoeden dat dergelijke " commercanten" ook wel oren hebben naar het opstrijken van een schadevergoeding ...
k.b.