Slijtagepremie voor huurder

alien
Topic Starter

Slijtagepremie voor huurder

#1 , 05 jan 2016 12:24

Ik ken mensen die in een huurappartement een jaarlijkse slijtagepremie moeten betalen van rond € 200. Dat staat zo in hun contract. Dit zou dienen voor de slijtage van o.a. de lift , lampen die stuk gaan enz.Is dit normaal ?Moet de huurder dus instaan voor de normale slijtage van het gebouw ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 05 jan 2016 13:32

Een belangrijke uitzondering op de herstelverplichting van de huurder in normale slijtage en overmacht. De huurder moet nooit instaan voor het herstel van zaken die door normale slijtage of overmacht teniet zijn gegaan.
https://www.wonenvlaanderen.be/huren/uw ... ls-huurder

Maar pas op met wat mensen zeggen... want ik ken mensen die af en toe de waarheid durven verdraaien

er is ook een verschil tussen onderhoud en slijtage normaal gebruik.

Sirkii

#3 , 05 jan 2016 20:52

Rare formulering. Ipv 200/12€ per maand extra huur te vragen ...

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 jan 2016 08:48

De huurder staat daar al voor in....via de huur. Slijtage is inherent aan bewoning, normale slijtage en de schade die daaruit resulteert kan niet bij de huurder gelegd worden.

Inderdaad, let op met wat mensen zeggen want soms begrijpen ze niet goed waarover het gaat. Als ik uw omschrijving lees dan vermoed ik dat het gaat om kosten van onderhoud van de gemene delen die ten laste gelegd worden van de huurder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”