loonbeslag - nog lening mogelijk in de toekomst?

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: loonbeslag - nog lening mogelijk in de toekomst?

#46 , 07 dec 2015 18:51

Talk is cheap. Dat hij/zij dan ofwel een wetsartikel bovenhaalt, ofwel het deel van het vonnis waarin dat bepaald wordt. Let wel op met die 10 EUR die effectief te laat werd betaald.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Emiel9

#47 , 07 dec 2015 18:57

Is inderdaad cheap talk maar Gdw blijft innen...advocaat is een beetje gefrustreerd omdat ik een herziening gevraagd heb...ex is verhuisd met de kinderen buiten Europa zonder maar iets te zeggen ...enz.

sloeberken

#48 , 07 dec 2015 19:03

Een advocaat van de tegenpartij communiceert enkel met u advocaat, niet met u persoonlijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Emiel9

#49 , 08 dec 2015 08:22

Een advocaat van de tegenpartij communiceert enkel met u advocaat, niet met u persoonlijk.

Ik heb geen advocaat.

Emiel9

#50 , 08 dec 2015 10:33

Heb de vraag naar de advocaat gestuurd (op basis waarvan zou ik nu reeds te laat zijn met de alimentatie voor december?) GDW wilt mij niet te woord staan, advocaat verwijst naar de GDW...

Ten andere, wat gebeurt er als ik de effectieve sommen betaal, maar de kosten niet? Komen er daar altijd extra kosten bij als de hoofdsom reeds betaald is of niet?

Xenophon

#51 , 08 dec 2015 10:57

U moet naar de beslagrechter trekken indien de deurwaarder ten onrechte gedwongen uitvoert, dat is de enige manier. Schrijf de advocaat van de tegenpartij aangetekend aan, wijs erop dat er volgens u geen openstaande schuld meer opeisbaar is, nodig uit daar ingeval dit wel zo mocht zijn het bewijs van te leveren en vermeld erbij dat u voor de beslagrechter uw rechten zal laten gelden en alle kosten zal terugvorderen van de client.

Doe dit dan ook. Ik zou u wel ten zeerste aanraden om alles door een advocaat te laten bekijken want we hebben hier niet alle details. Denk aan die laattijdige betaling van 10 EUR bv. M.i. kan er op dit forum niet veel nuttig advies meer gegeven worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Emiel9

#52 , 08 dec 2015 11:31

Advocaat heeft dus niets kunnen bovenhalen als reden waarom ik nu al reeds te laat zou zijn. Hij houdt nu dus vol dat er nog een openstaande schuld is, inderdaad, de 10 euro, en die zal ik in orde brengen tegen de datum dat er vastgesteld was in de eerste afrekening die ik kreeg van de GDW.

Xenophon, U hebt mij al heel veel geholpen waarvoor dank.

Misschien nog een antwoord op mijn vraag betreffend de GDW kosten? komen daar intresten erbij als de hoofdsom reeds betaald is?

Emiel9

#53 , 09 dec 2015 09:06

De hoofdsom is nu volledig betaald, de extra kosten blijven over. Ik heb deze betwist, maar waarschijnlijk zal ik er niets mee bekomen want ik was op moment van bezoek GDW inderdaad laat met 2 maanden index.

Zullen er bij uitblijven van betaling intresten bijkomen op de kosten of nog extra kosten erbij?

Emiel9

#54 , 05 jan 2016 13:32

Ik vroeg gisteren de afrekening bij de deurwaarder (hoofdsommen betaald), als antwoord kreeg ik dezelfde afrekening zoals de vorige keer met de maanden december én januari als achterstallen ook nog erbij + de nodige extra kosten.

December heb ik reeds betaald rechtstreeks aan mijn ex en januari is nog niet verlopen gezien geen exacte datum in vonnis.

Hoe kan ik dit alles doen stoppen??

Ik heb de alimentatie rechtstreeks aan mijn ex betaald zodat ze het geld sneller had voor de kinderen, maar het keert precies tegen mij...
Kan mijn ex dossier stopzetten bij de deurwaarder? Hoe pak ik dit best aan? De extra kosten zijn nu om bij de 200 euro...

Xenophon

#55 , 05 jan 2016 14:16

U dient naar de beslagrechter te trekken, aan te tonen dat er tijdig betaald werd aan de ex, dat er geen sprake is van laattijdigheid aangezien het vonnis geen betalingsdatum aangeeft, enkel een maand en dat u vraagt dat zij veroordeeld wordt tot de kosten van de tenuitvoerlegging door de deurwaarder (die in principe op haar risico uitvoert), minstens voor het deel van de kosten die geen betrekking hebben op die 10 EUR. En de kosten van het geding uiteraard.

Emiel9

#56 , 05 jan 2016 14:38

kan ik zonder advocaat naar de beslagrechter? Welke beslagrechter? Arrondissement van de deurwaarder of van advocaat tegenpartij? (ex is ambtelijk geschrapt en geïmmigreerd naar de VS...)

alimentatie van december is op 29/12 van mijn rekening gegaan dus de 31ste had mijn ex zeker het geld op haar rekening.

Emiel9

#57 , 05 jan 2016 14:40

de laatste twee afrekeningen die ik van de GDW kreeg zijn ook in de rapte opgemaakt, denk ik...geen enkel datum staat erop, niet wanneer de afrekening opgemaakt is en niet de datum tegen dewelke ik moet betalen....is dit dan gewoon intimidatie??

Xenophon

#58 , 05 jan 2016 14:53

Advocaat is niet verplicht, wel sterk aan te bevelen, minstens om alles eens te bekijken vooraleer extra kosten te riskeren. Alleen de zon komt voor niets op en enkel met wat wij hier schrijven (ben overigens geen advocaat, voor alle duidelijkheid) zal u het niet redden; ter zitting snel een vraag posten zal niet geapprecieerd worden. U treedt op tegen de eiser = uw ex, die naar ik vermoed woonplaats zal gekozen hebben bij haar advocaat voor wat betreft de jegens u gestelde daden van uitvoering. Bevoegde beslagrechter = die bevoegd voor uw woonplaats. Procedure zoals in kortgeding.

Emiel9

#59 , 05 jan 2016 15:05

Het is idd waar dat alleen de zon voor niets opkomt en daarom dat ik het zo frustrerend vind, ik zou zelfs de 200 euro extra kosten betalen om er maar af te zijn, maar als ik zie dat ze mij op 5 januari al verwijten van laattijdigheid...pfff.

Stel dat ik doorzet en trek naar de beslagrechter, moet ik mijn ex dagvaarden of de deurwaarder?
Moet ik effectief dagvaarden via een GDW of een verzoekschrift indienen is voldoende? Mijn ex zal zeker niet aanwezig zijn....ze is nu eigenlijk best blij dat ze geld krijgt van mij rechtstreeks...ik zit wel met de miserie van de GDW....

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”