hij zal als natuurlijk persoon de schade vergoeding moeten betalen, daar er geen BVBA bestaat !
Waarom zou hij 7 dagen bedenk tijd moeten krijgen ??
het was toch geen verkoop op afstand ?
Had ergens gelezen dat als persoon aan huis kwam, en dan na zijn uitleg een contract laat tekenen dat hier ook bedenktijd is. Maar wist ik niet zeker, vandaar de vraag
+ over die schavergoeding.. ik had me in mijn eerste bericht vergist. In het contract staat forfaitaire vergoeding van 40% van de niet vervallen maandelijkse aflossingen (in dit geval was het 99eur voor 48 maanden, dus 40% van 4752 = 1900eur), en de website zelf kost 1600 eur.
Is dit niet wat overdreven? Het bedrijf heeft nog geen enkele kost gemaakt, en heeft dus ook geen verlies bij het niet doorgaan van het contract. Lijkt me dus meer een boetebeding ( want bedrag lijkt meer op private straf) dan een schadebeding. Is dit dan niet nietig? Of kan de rechter dit verminderen naar bijvoorbeeld de normale 10%? (art 1231 BW)
Of is het een optie om vreemde oorzaak te gebruiken (art 1146 en Art 1148), omdat een derde (die leverancier) financiele problemen heeft?
Ik weet dat het veel gevraagd is , maar ik ben heel dankbaar voor een antwoord!