hoederecht..

duivelbmwke
Topic Starter

hoederecht..

#1 , 06 jan 2016 07:55

Ik ben een alleenstaande mama van een zoon van 8j en een dochter van 4j.. bij deze zou ik willen weten wat ik gebeurt met mijn kinderen als er met mij iets zou gebeuren en ik er niet meer ben voor hen.. ze dragen allebei mijn achternaam en de vader is niemeer in beeld.. ik heb wel nog familie maar wil niet dat mijn kinderen bij hen terecht komen, zelfs niet bij hun vader, wat kan ik doen om dit te vermijden?.. :?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 jan 2016 08:18

Waar zou je dan wel willen dat je kinderen terechtkomen als je zou overlijden? Heeft de vader de kinderen erkend rond de geboorte?

Sirkii

#3 , 06 jan 2016 08:37

Als de vader de kinderen erkend heeft kan hij er niet onderuit om de ouderlijke zorg voor de kinderen op zich te nemen tenzij hij uit de ouderlijke macht ontzet is. Dat laatste kan alleen als er gegronde redenen zijn.

Als er géén officiële vader is - maw de kinderen worden ouderloos als u iets overkomt - kan je via een wilsbeschikking uw wil te kennen geven.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”