Wetgeving bij ophalen/leveren product

A.Hoebeeck
Topic Starter
Berichten: 54

Wetgeving bij ophalen/leveren product

#1 , 30 dec 2015 03:06

Geachte,

Ik heb een hersteldienst voor elektronica. De meeste klanten komen bij mij langs. Soms blijven ze terplekke, soms komen ze terug om het op te halen. Na het herstellen krijgen zij een factuur.

Nu, soms kan het zijn dat ik bij bedrijven langs ga om een defect toestel op te halen of terug te brengen. Ben ik de klant verplicht een bewijs van ophaling/afgifte te verlenen of te laten ondertekenen? Heeft dit een specifieke naam en regelgeving?


Danku voor het lezen en beantwoorden van dit bericht.

A.Hoebeeck

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
A.Hoebeeck
Topic Starter
Berichten: 54

#2 , 06 jan 2016 22:39

Niemand die mij iets kan bijleren? Het is mijn eerste bedrijf als 22 jarige en ik weet nog niet alles. Ik wil niet graag voor verrassingen komen te staan voor dingen die ik makkelijk kon voorkomen.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 07 jan 2016 12:07

Indien uw klant ter plekke komt en wacht zal er weinig risico zijn, indien u zaken in ontvangst neemt of terug bezorgt lijkt me een ontvangstbewijs waarop het serienummer of een omschrijving staat (kan eventueel onderdeel uitmaken van de offerte) voorzichtig. Uw maakt toch een offerte die door de klant voor akkoord wordt ondertekend, of er is een bestelbon waarop de voorwaarden en uw tarieven vermeld staan veronderstel ik?

Indien niet: investeer wat geld en ga langs bij een advocaat want mondelinge afspraken over herstellingen etc dat gaat perfect tot de dag dat er een kwaadwillige klant die de wet zeer goed kent tussenzit en beslist het u moeilijk te maken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Freelegaladvice
Berichten: 11

#4 , 19 jan 2016 21:18

U heeft er in de eerste plaats belang bij een bewijs van teruggave van de vragen.

Terug naar “Handelspraktijken”