#3 , 07 jan 2016 08:16
Ze hadden u daar dan alleszins prompt moeten over informeren en zijn wat dat betreft in fout.
Indien het gevolg van slijtage of overmacht dan dient u in te staan voor de herstelling, indien het gevolg van een verkeerd gebruik dan is de kost voor hen.
Verwittig hen anders dat a) ze u onmiddellijk hadden moeten op de hoogte stellen van het defect, dat u bijgevolg na 3 jaar niet kan aannemen dat het defect reeds van bij het begin bestond en b) u een hersteller zal langssturen om te kijken en een offerte te maken voor de herstelling maar zeg klaar en duidelijk dat indien deze vaststelt dat het defect er volgens de hersteller gekomen is door gebrek aan onderhoud of een door hen gemaakte fout, zij zich zullen moeten verbinden om de prijs van de herstelling te betalen.
Enfin, alles hangt er een beetje van af of u al dan niet gelukkig bent met de huurders. Indien ze altijd stipt betalen en het goed onderhouden en niet lastig doen kan u hen eea misschien gewoon zeggen en is het niet nodig op alle slakken zout te leggen. Een goede huurder is het waard om wat te verzorgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.