wie betaalt kosten defect raam huurder of eigenaar?

inina
Topic Starter

wie betaalt kosten defect raam huurder of eigenaar?

#1 , 07 jan 2016 02:22

Mijn huurders wonen nu iets meer dan 3 jaar in hun appartement. Zij melden mij nu dat een raam niet meer in de kip stand kan worden geplaatst. Het raam kan nog wel open en toe, maar blijkbaar niet meer in de kip stand worden gezet . Zij beweren nu dat dit reeds van bij hun bewoning in 2012 problemen heeft gegeven, maar ze hebben er mij nooit iets van gemeld.
Zij beweren nu dat de kosten voor het herstel van dit mankement ten laste is van de verhuurder, mijn vraag aan dit forum is dit correct?
dank voor een reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 07 jan 2016 08:12

Je kan proberen om een busje olie op te sturen. Ik denk dat het te maken heeft met slecht onderhoud. Onderhoud van sloten is normaal voor de huurder. Tenzij sleet, Maar bij goed onderhoud slijt dat niet zo vlug. Eens nazien als de huurder verhuist.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 jan 2016 08:16

Ze hadden u daar dan alleszins prompt moeten over informeren en zijn wat dat betreft in fout.

Indien het gevolg van slijtage of overmacht dan dient u in te staan voor de herstelling, indien het gevolg van een verkeerd gebruik dan is de kost voor hen.

Verwittig hen anders dat a) ze u onmiddellijk hadden moeten op de hoogte stellen van het defect, dat u bijgevolg na 3 jaar niet kan aannemen dat het defect reeds van bij het begin bestond en b) u een hersteller zal langssturen om te kijken en een offerte te maken voor de herstelling maar zeg klaar en duidelijk dat indien deze vaststelt dat het defect er volgens de hersteller gekomen is door gebrek aan onderhoud of een door hen gemaakte fout, zij zich zullen moeten verbinden om de prijs van de herstelling te betalen.

Enfin, alles hangt er een beetje van af of u al dan niet gelukkig bent met de huurders. Indien ze altijd stipt betalen en het goed onderhouden en niet lastig doen kan u hen eea misschien gewoon zeggen en is het niet nodig op alle slakken zout te leggen. Een goede huurder is het waard om wat te verzorgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2016 08:27

Heb dat zelf al voorgehad, en dikwijls is het aandraaien van een paar vijzen en schroefjes al genoeg om de boel weert te laten werken. Onderhoud dus.

Tope

#5 , 07 jan 2016 08:43

Je kan proberen om een busje olie op te sturen. Ik denk dat het te maken heeft met slecht onderhoud. Onderhoud van sloten is normaal voor de huurder. Tenzij sleet, Maar bij goed onderhoud slijt dat niet zo vlug. Eens nazien als de huurder verhuist.
Mijn kipramen werken al 30 jaar zonder problemen, maar je moet wel regelmatig wat olie op de contactpunten aanbrengen. Mogelijk hebben ze het systeem geforceerd door het raam absoluut in kipstand te willen zetten.

inina
Topic Starter

#6 , 07 jan 2016 09:08

Aan iedereen die reageerde mijn hartelijke dank.

sloeberken

#7 , 07 jan 2016 09:29

De verhuurder zal moeten bewijzen dat de fout bij de huurder ligt. Word er niet gezegd dat er al een fout was bij aanvang huurcontract.
Staat er iets vermeld van het raam in de plaatsbeschrijving.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”