De papa van de dochter, en ik, zijn al 6 jaar uit mekaar, en hebben een week-week regeling voor de dochter.
(onderling afgesproken)
nu ben ik chronisch ziek geworden en gaat het met mijn gezondheid steeds slechter.
Ik heb zelf geen ouders en mijn schoonouders wonen op zon 120km van hier, wat maakt dat ik niet zomaar iemand effe kan bellen wanneer het weer eens niet wil lukken met mijn gezondheid.
Mijn man werkt veel, omdat ook onze lening en onze rekeningen verder lopen, en we niet weten hoelang ik nog zal kunnen werken.
Nu zitten we met het idee om vlak bij de schoonouders iets te kopen, zodanig dat zij wat kunnen helpen, en het voor mij allemaal wat draaglijker wordt, want 1 koter in huis- week om week 2- is een hele opgave als je amper voor jezelf kan zorgen.
Langs de ene kant zie ik dat helemaal zitten,dan wordt het leven voor mij weer wat draaglijker-alle beetjes helpen- maar dan zit ik met mijn kindje uit de vorige relatie.
Ik zou dan voorstellen aan de papa om mijn dochter 1 weekend om te 2 weken te hebben, en de helft van de vakanties.
Maar het is verschrikkelijk voor een ouder om je kind te moeten "afstaan" zal ik maar zeggen.
Maar als ik eerlijk ben met mezelf, het is gewoon te veel.
Het gaat steeds slechter en ik kan het niet meer.
Ik denk niet dat hij hier moeilijk over gaat doen, maar ik ben wel bezorgd om de band met mijn kind.
Wanneer ze dan komt zal uiteraard alles om haar draaien, en we kunnen skypen en bellen, maar het is toch anders.
Ze zal zich afvragen waarom haar broertje en wij daar wonen en zij niet mee "mocht", of haar broertje zal vragen waarom zijn zusje zo ver woont.
Ik vind het verschrikkelijk moeilijk, want zo is het niet langer houdbaar, mijn man kan niet én 60uur werken, én voor de 2 kinderen zorgen én het huishouden doen.
Het zou voor ons, en ook voor mij een verademing zijn naar daar te verhuizen.
Maar wat met de band met mijn dochter.
Bedragen voor alimentatie liggen die vast?
Liefst blijf ik alles onderling regelen, dat is altijd prima gegaan, ik kon altijd op hem rekenen en omgekeerd, dus dat wil ik graag zou houden.
Iemand tips om hiermee verder te gaan?