Mijn honden

eylis

Re: Mijn honden

#16 , 08 jan 2016 21:09

Leen, dat is helemaal zo duidelijk niet dat poster de inbreng moet betalen. Wélke inbreng waarvoor?. Poster heeft de factuur, de chippaspoorten én de honden zelf. Ex-vriend had een relatie met poster, maar heeft nooit zijn domicilie bij haar gehad. Er is géén sprake van een scheiding, laat staan een verdelen van een inboedel. Ooit heeft partner een bedrzag gegeven aan poster. That's it. Doens zoals Xenopon voorstelt: al zou ik het nog een stuk vager houden: reageer op de advocaatbtrief (als die er al komt...) dat u eigenaar bent van alle roerende goederen die u bezit en daar de nodige bewijzen van heeft. Ik zou er dus zelfs niet aan toevoegen dat u uw eigendom niet wil meegeven met een ander persoon.
enne ginike, die pro-deoadvocaat heeft het over Amerikaanse toestanden: ten eerste het gaat niet over kinderen (daar kan je wel een omgangsrecht voor afdwingen) en ten tweede bezoekrecht afdwingen op grond van het feit dat ex kan bewijzen dat hij ten tijde van jullie relatie bij jou sliep is helemaal hilarisch. Hoe gaat hij dat bewijzen ten eerste....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ginike
Topic Starter

#17 , 08 jan 2016 21:17

Dat is het minste LeenW, bedankt voor de info.

Ginike
Topic Starter

#18 , 08 jan 2016 21:22

Ik zal jullie raad opvolgen Xenophon en eylis, eylis hij is onder psychiatrisch toezicht ( ambulant) zijn kunnen dat bevestigen dat hij bij mij thuis heeft geslapen .

Reclame

eylis

#19 , 08 jan 2016 21:35

Mooi, dan voeg je aan je antwoord op de (mogelijke ) brief van de advocaat toe dat je hoopt dat de advocaat aan zijn client (je ex dus) met de nodige zorg en omzichtigheid het nieuws kan overbrengen, gezien het feit dat hij onder psychiatrisch toezicht staat. Dan weet de advocaat meteen ook wie zijn client is.

Ginike
Topic Starter

#20 , 08 jan 2016 21:37

Zal ik zeker doen eylis, heel erg bedankt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 jan 2016 23:19

Bij volgende contact misschien ook eens melden dat u geen verdere correspondentie over dit onderwerp wil.
In strafrecht heet dat belaging.

Oude Belg

#22 , 09 jan 2016 21:50

Voor roerende goederen bestaat er geen publiciteitssysteem. Het openbaar bezit van een roerend goed geldt hierbij wel als eigendomstitel (art. 2279 B.W.). Diegene die een roerend goed bezit kan dus aan derden tegenwerpen dat hij de eigenaar is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#23 , 09 jan 2016 22:20

"hij is onder psychiatrisch toezicht ( ambulant) zijn kunnen dat bevestigen dat hij bij mij thuis heeft geslapen ."
Ja en op de zetel ...dat wil nog niet zeggen dat er een relatie was...
Ik ken al van heel lang geleden een case waar effectief een persoon op de zetel sliep en er geen relatie was. Was in een echtscheidingsprocedure en deurwaarder met politie heeft dat zelf vastgesteld. Overspel werd door rechter verworpen.

Ginike
Topic Starter

#24 , 11 jan 2016 13:10

Heb vandaag toch een brief gekregen van zijn advocate , mijn ex eist de honden op elke week van donderdagavond 20 u tot zondagavond 20 u, ik weet mij geen raad meer, ben zowel psychisch als mentaal als emotioneel kapot.

Ginike
Topic Starter

#25 , 11 jan 2016 13:13

Franciscus wij zijn niet getrouwd en zijn adres heeft hiervoor gestaan, wij hebben 8 jaar een relatie gehad dat wel, hij ging elke week twee dagen bij zijn moeder slapen voor zijn vrijwilligerswerk. De laatste zes maanden sliepen wij ieder apart . Groetjes

Ginike
Topic Starter

#26 , 11 jan 2016 13:32

Sorry zijn adres heeft hier nooit gestaan

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#27 , 11 jan 2016 13:46

Heb vandaag toch een brief gekregen van zijn advocate , mijn ex eist de honden op elke week van donderdagavond 20 u tot zondagavond 20 u, ik weet mij geen raad meer, ben zowel psychisch als mentaal als emotioneel kapot.
Waarom? Het antwoord is toch duidelijk en werd reeds gegeven. Herstel uzelf als u kapot bent en zend een brief terug naar de advocaat zoals werd uiteengezet, laat u niet te snel intimideren, 't is maar een brief van een advocaat.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus

#28 , 11 jan 2016 15:58

Er is juridisch gesproken geen enkel bewijs
Dat hij soms in uw huis sliep, daar het ik een antwoord op gegeven.
Er was zelfs geen sprake van feitelijke samenwonenden volgens de letter van de wet dus ook geen gemene goederen.
Dat hij van tijd tot tijd iets betaald heeft doet er niets toe. kan juridisch nooit worden hard gemaakt.
Zoals door @Eylis - @Xenophon en @Oude Belg al is geschreven gewoon een heel kort briefje terug naar die advocate dat het uw honden zijn en dat voor u de discussie schriftelijk en mondeling gesloten is en niet verder wenst lastig gevallen te worden.
(Lastig vallen ook per mail of brieven kan beschouwd worden als belaging) .. Ik denk niet dat hierna nog enige brief zal komen mocht persoon toch zelf nog langskomen aarzel dan niet zeker indien en enige vorm van 'dreiging of overlast' aan te pas komt 101 te bellen en directe politiebijstand te vragen.
Zal vlug gedaan zijn.

Troetelbeertje

#29 , 12 jan 2016 18:47

Een huisdier wordt gzien als lid van het gezin, dus ik zou toch maar oppassen...

Franciscus

#30 , 12 jan 2016 18:55

@troetelbeertje ...kan u dat staven met een wettekst of met rechtspraak?

Terug naar “Echtscheiding”