Op 15/12/2015 krijg ik een aanmaning van syndicus Axius twv 65.47 Euro (hierin zit 5 Euro aanmaningskost vervat). Ik schrik want ik heb dergelijke factuur niet gezien dus ik betaal de 60.47 Euro op 21/12 zonder de 5 Euro aanmaning omdat ik nooit de factuur heb gehad (kan ik ze ook niet betalen) en bevraag me hoe men daar aankomt. Men zegt mij dat het de individuele rekening is. Ik geef alle mails door van de facturen die ik heb gehad en waarbij die van 60.47 er niet bij zat. Ik betaalde wel mijn factuur van 186 Euro voor het voorlaatste kwartaal van 2015. Heel erg grof krijg ik een mail waarin staat waarom ik die 186 Euro betaal en hoe ik daar aan kom. Bij Axius is men dus duidelijk de pedalen kwijt want ze hebben me die factuur zelf gestuurd. Uiteindelijk geven ze toe dat die 60.47 Euro in de 186 € vervat zat maar geen excuses EN men stort het teveel gestorte bedrag niet terug ondanks ik dat meermaals heb gevraagd. Begin januari 2016 krijg ik een doodleuke mail dat ze de 60.47 zullen aftrekken van mijn volgende factuur. Euh mag ik zelf niet beslissen wanneer ik mijn facturen betaal??? Die kreeg ik vandaag en wat blijkt, dat ze in mijn individuele rekening de 5 Euro aanmaningskost van 15/12 aanrekenend ie ze nita bene verkeerdelijk hebben gestuurd. Grof gewoon, daarenboven hebben ze die 60.47 Euro dus ontvangen op 21/12 en de volgende factuur moet pas betaald worden op 12/2/2016. Mijn vraag is, kan ik eisen dat men dat geld terugstort die 60.47 Euro+intresten voor het achterhouden van die gelden? Dien ik de 5€ aanmaningskost te betalen? Mag ik de factuur betalen MIN de 5 Euro en MIN de 60.47 Euro en die ook het aantal dagen dat zij dat hebben "achtergehouden" van mij ook achterhouden, gewoon owv princiepskwestie en omdat ik de arrogante houding meer dan beu ben. Ik zou de 60.47 Euro dan nastorten na 53 dagen, zoveel dagen dat zij mijn geld hebben achtergehouden. Ik loop dan wel het risico op een aanmaning zeker

... Iemand advies?