verdeling huis

weerde
Topic Starter

verdeling huis

#1 , 30 aug 2008 11:28

partner A verlaat het gezamelijke huis

heeft partner B het voorrecht om het huis in te kopen van partner a?
of kan partner a een algelemene verkoop eisen om meer van het huis te krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 30 aug 2008 12:52

Een openbare verkoop zal, in principe, MINDER opbrengen dan een verkoop uit de hand.

Niemand kan verplicht worden in onverdeeldheid te blijven. Komt het tot een rechtzaak dan zal diegene die niet wil verkopen de kosten moeten betalen.

Probere dus overeen te komen.

albertmotar

#3 , 04 sep 2008 14:17

Ook diegene die heeft laten acteren bij de notaris op de verdeling inboedel en onroerende goederen dat hij kandidaat is om de woning in te kopen??

mijn vb: talloze aangtekende schrijvens met een bod op basis van een verslag van een gerechtsschatter die door de bank werd aangesteld in het kader van een overname lopende hypotheek ...
noot: er zit een verschil van 40.000 euro op de gedwongen verkoop en de venale waarde die werd opgesteld door een schatter.
Zal de rechtbank er dan niet vanuit gaan dat ik het recht heb als eerste de woning in te kopen.
Bij de notaris is geacteerd man kandidaat overnemer vrouw geen kandidaat.
Mijn insziens zou diegene die niet wil dat tegenpartij wil inkopen moeten opdraaien voor de gerechtskosten. Misschien is dit weer typisch Belgisch

AM.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”