Huurbaas geeft me geen contract en wil me buiten!

Lanox
Juridisch actief: Nee

Re: Huisvredebreuk - politie lacht me uit

#31 , 19 jan 2016 11:55

Door niet te reageren, geef je de indruk dat het in orde was. Verhuurder was misschien in fout door toch binnen te komen, maar u was eveneens in fout door niet te reageren op die SMS.
Er zit wel geteld 2 uur tussen aankondiging en de feiten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 19 jan 2016 12:04

Niemand mag u pand betreden zonder u toelating, met of zonder sms.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#33 , 19 jan 2016 12:06

Die 5 minuten dat het duurt om een kot te bezichtigen, zal TS niet storen.
Hetgeen TS stoort, is dat hij niet kan vertrekken onder zijn voorwaarden (zie vorige topic).

TS studeert nog en weet nog niet zo goed, hoe dat het er in de wereld aan toegaat.

Hij heeft 2 keuzes:

Keuze 1:
Tot eind januari vechten met de verhuurder, discussie, tot en met de waarborg toe! Tijd verliezen midden in de examens om te wachten en uitgelachen te worden op het politiekantoor. De zaak moeilijk maken!

Keuze 2:

Inbinden!
Soepel opstellen zoals een normale mens dat zou doen en afwachten of dat de verhuurder al dan niet bijdraait. Eerst respect geven en dan respect krijgen!

Reclame

sloeberken

#34 , 19 jan 2016 12:16

Die 5 minuten dat het duurt om een kot te bezichtigen, zal TS niet storen.
Hetgeen TS stoort, is dat hij niet kan vertrekken onder zijn voorwaarden (zie vorige topic).

TS studeert nog en weet nog niet zo goed, hoe dat het er in de wereld aan toegaat.

Hij heeft 2 keuzes:

Keuze 1:
Tot eind januari vechten met de verhuurder, discussie, tot en met de waarborg toe! Tijd verliezen midden in de examens om te wachten en uitgelachen te worden op het politiekantoor. De zaak moeilijk maken!

Keuze 2:

Inbinden!
Soepel opstellen zoals een normale mens dat zou doen en afwachten of dat de verhuurder al dan niet bijdraait. Eerst respect geven en dan respect krijgen!
In u gedachtegoed moeten er geen wetten meer zijn, heeft die verhuurder gehandeld als een normaal mens?

KJ86

#35 , 19 jan 2016 12:21

Voor de politie blijkbaar wel!
Ik heb die jongen niet uitgelachen.
Ik zou het wel durven weglachen!

mava105

#36 , 19 jan 2016 12:38

[ivm contract dat tot eind januari blijkt te zijn]
Daarom in de toekomst IEDERE pagina paraferen en achteraan tekenen. En onmiddellijk minstens 1 exemplaar opeisen.
Persoonlijk geeft ik mijn huurders 1 exemplaar bij de ondertekening en laat er dan nog 3 bijkomend ondertekenen voor registratie, waarvan naderhand de huurder 1 exemplaar ontvangt met stempels registratie.bij

roharro

#37 , 19 jan 2016 12:40

Het is alleszins woord tegen woord, tenzij de kandidaat huurders iets anders (zouden willen) getuigen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21

#38 , 19 jan 2016 12:54

Niemand mag u pand betreden zonder u toelating, met of zonder sms.
Da's waar, maar als de topic starter meent dat hij niet gestoort mag worden tot zijn examens gedaan zijn, heeft hij het verkeerd voor: examens of niet, hij moet zijn verhuurder op een redelijke manier de kans geven om kandidaat-huurders rond te leiden. Als hij hier geen afspraken voor wil maken (zoals bijvoorbeeld geen SMS-en beantwoorden), kan de huisbaas naar het vredegerecht gaan en kost het de topic starter veel meer tijd. In extremis zou de verhuurder zelfs schadevergoeding kunnen vragen van de topic starter omdat hij het pand enkele maanden niet kon verhuren omdat de topic starter hem niet binnenliet met kandidaat huurders...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro

#39 , 19 jan 2016 12:57

Daar lachte men me gewoon uit aan de balie.

Waarschijnlijk waren ze daar gewoon vriendelijk. Of was het iemand van de lachbrigade.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#40 , 19 jan 2016 13:08

laat ons de zaken eens nuchter bekijken, een huurder is verplicht tot bezoekrecht. Als er geen duidelijke afspraken gemaakt worden, loopt het steeds in honderd.
Verhuurder moet zich ook schikken naar enkele normale afspraken, 2u voor bezoek sms sturen, zo werkt het niet.

ER IS EEN BEZOEKRECHT.
Op het moment dat de lopende huur is opgezegd (door jou of door je huurder) kan je je woning al terug te huur stellen. Je huurder moet toelaten dat kandidaat-huurders in die periode de woning komen bekijken. Duurt de opzegtermijn langer dan drie maanden, dan wordt het recht op bezoek wel soms beperkt tot de laatste drie maanden.

HOE VAAK?
In je huurovereenkomst kan een clausule staan die aangeeft op welke dagen en uren je kandidaat-huurders kan laten langskomen (bv. elke zaterdag en zondag van 10 tot 12 u en woensdag van 18 tot 20 u). Overdrijf je niet met deze uren, dan is deze bepaling geldig. Je kan er in onderling akkoord natuurlijk wel altijd van afwijken.
Kwam je niets overeen, dan kan je met je huurder afspraken maken over de dagen en uren dat kandidaat-huurders binnen mogen in de woning. Vaak wordt aanvaard dat er sprake is van een bezoekrecht drie dagen per week gedurende een tweetal uren per dag. In principe kan je huurder de dagen en uren kiezen. Die keuze moet wel redelijk zijn en mag niet alle bezoekmogelijkheden uitsluiten.

bambipower

#41 , 19 jan 2016 16:14

Iedereen kan eisen wat hij wil, daarom heb je er geen recht op.

Xenophon

#42 , 21 jan 2016 06:23

[ivm contract dat tot eind januari blijkt te zijn]

Indien hij het op die manier gespeeld heeft vrees ik dat u geen been hebt om op te staan. U kan naar de vrederechter trekken maar behalve indien u via de mails waarover u het had in de andere post maar hier zedig over zwijgt kan bewijzen dat het om een vervalsing gaat denk ik dat het kalf verdronken is en u beter gewoon vertrekt eind van de maand. U was toch zinnens eind februari te vertrekken. Het heeft m.i. geen zin om hier verder tijd in te investeren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

KJ86

#43 , 21 jan 2016 11:03

@ xenophon

Volledig mee eens, maar geen been om op te staan is ook niet volledig correct, de rechter zou er ook vanuit kunnen gaan dat het de taak is van de verhuurder om er op te wijzen dat alle pagina's getekend of geparafeerd zijn.
Zeker als de verhuurder een vastgoedprofessional (vastgoedmakelaar) is, kan dat soort foutjes zwaar doorwegen.

Xenophon

#44 , 21 jan 2016 11:28

@KJ86: Tja....maar om daaruit dan te concluderen dat er valsheid is...enfin, blijft het probleem dat TS niet weet wat hij wil: overeenkomst afdwingen en potentieel vastzitten tot eind augustus of eind februari vertrekken. Persoonlijk ben ik akkoord met wat u reeds gezegd had: hij kan veel beter tot een akkoord komen of eind januari verkassen; tegen de tijd dat het voorkomt zal het al eind februari zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”