wil onkosten niet betalen

haas
Topic Starter

wil onkosten niet betalen

#1 , 21 nov 2015 11:11

ik heb huurder van appartement.De laatste tijd betaald hij steeds later en moet ik hem eraan herinneren .De onkosten voor verwarming wil hij niet helemaal betalen wegens te hoog ivm andere jaren.Volgens de index opname zijn deze correct(er zijn nieuw meters geplaatst).
Hij betwist de onkosten tegenover ons en wil minnelijke schikking.Kosten zijn toch kosten voor hem.
Nu doe ik een mailtje met mededeling dat ik afspraak maak om appartement te komen bezichtigen,hij weigert ons toegang te geven.
Hoe kan ik kosten afdwingen?
Mag hij ons toegang weigeren(op afspraak) we willen toestand appartement nakijken.Kan ik politie vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 21 nov 2015 15:09

Maak afspraak met een AS, vermeld er eveneens in dat de huur en kosten op tijd betaald moeten worden. Dat u niet zal aarzelen om via het vredegerecht dit opeisbaar te laten stellen, met alle kosten die dit voortbrengen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

haas
Topic Starter

#3 , 14 dec 2015 22:16

Hebben we gedaan.Resultaat wa denk je Niemand komt opdagen.Hebben de wijkagent gestuurd, meneer doet niet open deze heeft gebelt en huurder laat ons niet binnen .
Voila we zijn uitgepraat ondanks het wettelijk kader.Als ik advokaat neem gaat het meer kosten als het saldo.
Verkopen is een optie

Reclame

sloeberken

#4 , 14 dec 2015 23:01

U heb een verzoening gevraagd bij de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#5 , 15 dec 2015 05:03

U gaat uw goed toch niet verkopen omwille van een huurder die lastig doet, zeker? Er zouden geen verhuurders meer zijn indien dat het geval was.

Roep op in verzoening zoals sloeberken aangeeft, dat kost niets, enkel wat tijd. Leg de zaak uit aan de vrederechter en wijs op het niet nakomen van de contractuele verplichtingen. Nadeel: de huurder is niet verplicht op te dagen. Als hij wegblijft, start een procedure op en (indien nog steeds niet betaald) vraag ontbinding van het contract ten laste van de huurder, ofwel de betaling verhoogd met de kosten. Vraag ook de bewijzen van de verzekering en eventueel onderhoud van toestellen op, als de kantjes eraf worden gelopen gebeurt dat meestal ook daar en geen verzekering = zeer zware tekortkoming verplichtingen en een bijna gegarandeerd ticket naar de uitgang.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

haas
Topic Starter

#6 , 19 jan 2016 21:52

Verzoening is zoals verwacht niet komen opdagen.
Bijkomend probleem . Nu vraagt huurder EPC attest.
In 2013 hebben we nieuw contract gemaakt na vervallen oude contract(9jaar)(boedel beschrijving is overgenomen)op naam van de vader.De vader woonde voorheen met de dochter in het appartement maar deze is verhuisdVoorheen stond de dochter als huurster.
Moet er in zulke omstandigheid steeds een EPC attest aanwezig zijn,niemand heeft ooit erachter gevraagd.
Hij wenst niemand binnen te laten voor opmaken attest.

roharro

#7 , 19 jan 2016 22:24

Laat het toch opstellen op grond van een gelijkaardig appartement in hetzelfde gebouw.
Maak je niet teveel zorgen over dat vodje papier want meer is het meestal niet waard.
Soms kun je ze zelfs bestellen per telefoon!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xenophon

#8 , 20 jan 2016 06:59

Start een formele procedure op bij de vrederechter en vraag daar de elementen vermeld in post 5 hierboven. Die EPC is inderdaad nog een stuk geldzuigende onzin die op weinig slaat, vermoedelijk moest één of ander neefje van een minister aan een job worden geholpen en hebben ze dan maar zoiets uitgedokterd.

Bel gewoon één van die 'deskundigen' en laat er 1 opmaken op basis van een ander appartement in het gebouw, die constructie is toch hetzelfde, dan hebt u er gelijk één voor de volgende huurder want degene die er nu inzit is lijkt me aan het einde van zijn huurcyclus aan het komen. Tracht een afspraak te maken bij de huurder zodat de EPC-deskundige binnen kan. Weigert hij of werkt hij niet mee, laat het door de deskundige op papier zetten en presenteer de rekening aan de huurder. Zet voor alles ook de puntjes op de i (onderhoud, verzekering, schoorsteen vegen indien verplicht....) bij de vrederechter, kijk wie zal lachen op het einde van heel het verhaal.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

haas
Topic Starter

#9 , 25 sep 2017 12:26

verhaal na anderhalf jaar.We staan nog steeds evenver.Ondertussen reeds openbare verkoop laten doen met als resultaat geen kopers.Notaris gaat uit de hand verkopen al gedurende drie maand,resultaat telkens er iemand gaat zien is hij per toeval belet.Even bij vertellen hij is van joodse origine en heel bekend in de regio,zijn dochter een hogere fuctie in bank en zijn schoonzoon deurwaarder,familie is gekend bij de notarissen.We wachten af .

Lanox
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 sep 2017 14:00

En heeft u de raad van Xenophon gevolgd?

Terug naar “Huren”