omgangsregeling in belgie nederlandse vader

Sandra Vermeulen
Topic Starter

omgangsregeling in belgie nederlandse vader

#1 , 18 jan 2016 14:10

Goedendag,

Ik heb een vraag,

Ik heb een dochtertjes van 2 en een half, de vader heeft haar op een niet eerlijke manier erkend, ik heb daar mijn toestemming niet voor gegeven,
HIj heeft geen gezag,

Hij is bij ons weggelopen en wil na een half jaar de relatie herstellen met mij, hij heeft nooit naar zijn dochter gevraagd,
Nu hij weet dat ik een andere relatie heb, wil hij ineens een omgangsregeling, enkel om mij dwars te zitten,

Hoe is de omgang geregeld in belgie als het kind in belgie woont en de vader in nederland?

kan iemand mij daar antwoord op geven?

Groetjes Sandra

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2016 21:34

Hoe kan jij op een niet eerlijke wije erkennen ...dat gebeurd bij de gemeente voor de geboorte in aanwezigheid van moeder indien niet gehuwd.
Anders zal moeder uitdrukkelijk haar toestemming moeten geven.

Wetgeving van toepassing is diegene waar kind gedomicilieerd is dus België.
Familierechtbank is bevoegd ( bemiddelings- en of jeugdrechtbank)

j.demoor

#3 , 20 jan 2016 12:02

“Art.315.Het kind dat geboren is tijdens het huwelijk of binnen 300 dagen na de ontbinding of de nietigverklaring van het huwelijk, heeft de echtgenoot tot vader.Art.319.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, noch het meemoederschap bedoeld in hoofdstuk 2/1, kan de vader het kind erkennen onder de bij artikel 329bis bepaalde voorwaarden.Art.329bis...§ 2. Indien het kind minderjarig en niet ontvoogd is, is de erkenning alleen ontvankelijk mits de ouder ten aanzien van wie de afstamming vaststaat of, indien de erkenning voor de geboorte van het kind gebeurt, de moeder, vooraf daarin toestemt.”(Burgerlijk Wetboek)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”