omgangsrecht kinderen

kris havermans
Topic Starter

omgangsrecht kinderen

#1 , 21 jan 2016 05:05

Eind juni 2014 is mijn ex vertrokken met onze 2 kinderen om terug bij haar moeder te gaan wonen , we zijn niet getrouwd geweest en ook niet wettelijk samenwonend , ik werd toen door haar en haar familie verhinderd mijn eigen kinderen te zien , dit heeft 1.5 maand geduurd . Na een kort geding dat ik bij een advocaat had aangevraagd werden de kinderen mij de volgende dag toegewezen , omdat mijn ex hier niet mee akkoord ging was de volgende stap familierechtbank , hier heb ik gevraagd om naar een bemiddelaar te gaan ( die in de rechtbank zelf aanwezig was ). De bemiddelaar heeft toen de co-ouderschapsregeling toegepast , na 3 x bij deze bemiddelaar te zijn geweest samen mat de advocaten houdt mijn ex het voor bekeken en stopt de bemiddeling die tevens naar mijn mening en die van de bemiddelaar goed verliep ( zei kon er niet mee leven met die co-ouderschap) .Terug naar de familierechtbank dus want blijkbaar als 1 van de 2 ouders de bemiddeling stopzet moet dit terug voorkomen.
Enige tijd later dus terug op de rechtbank spreekt de rechter uit op mijn aanvraag nogmaals naar een bemiddelaar te gaan en verandert tevens het co-ouderschap in een 9 (bij ex ) -5(bij mij ) regeling .Na 5x bij de bemiddelaar te zijn geweest die aangesteld was door de rechter ziet mijn ex het nogmaar eens niet zitten en stopt de bemiddeling. terug naar de rechtbank dus .Terug bij de rechter ( welke trouwens steeds dezelfde was ) vraag ik nogmaals het co-ouderschap aan .In de rechtbank zelf zegt de rechter tegen alle partijen dat er geen enkele reden is dat dit niet zou kunnen uitgevoerd worden en geeft dus aan dat de co-ouderschapsregeling zou kunnen doorgaan .enige tijd later krijg ik het vonnis van mijn advocaat waar instaat dat ik de kinderen maar 1x om de 2 weken mag zien in het weekend met als uitleg van ( diezelfde rechter ) omdat er geen communicatie is tussen mij en ex.
Ze is de kinderen komen halen met de politie erbij want zei had het vonnis al gekregen en ik wist nog van niets .
Heb direct mijn advocaat gebeld om hiertegen in beroep te gaan .
Wat is dit in godsnaam voor een systeem hier in belgie ? Ik wil er gewoon kunnen zijn voor mijn kinderen en ermee voor kunnen zorgen, moet dit echt allemaal zo moeizaam ??????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jan 2016 07:02

En wat is de juridische vraag?

kris havermans
Topic Starter

#3 , 21 jan 2016 17:17

Wat zijn mijn kansen in beroep om mijn kinderen terug meer te kunnen zien ?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jan 2016 17:47

Politie erbij ???? heel raar ...want daar zijn vanuit parket zeer strikte regels voor.
Was daar een gerechtsdeurwaarder aanwezig?
U zal inderdaad in beroep moeten gaan.
Wat zei het parket op de zitting? Normaal is daar ook het openbaar ministerie bij aanwezig.
Hoe oud zijn de kinderen vanaf 12 jaar kunnen ze gehoord worden.
Laat uw advocaat zaak voor het hof van beroep brengen.

j.demoor

#5 , 23 jan 2016 11:19

“Art.374...§ 2...Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens één van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen. Ingeval de rechtbank echter van oordeel is dat de gelijkmatig verdeelde huisvesting, niet de meest passende oplossing is, kan zij evenwel beslissen om een ongelijk verdeeld verblijf vast te leggen. De rechtbank oordeelt in ieder geval bij een met bijzondere redenen omkleed vonnis, en rekening houdend met de concrete omstandigheden van de zaak en het belang van de kinderen en de ouders.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Echtscheiding”