Huurbaas

sloeberken

Re: Huurbaas

#31 , 21 jan 2016 13:00

Heb over een tijd dit verzonnen verhaal gelezen op fb.
Er is een man die belt naar de politie om te melden, dat er iemand aan inbreken was in zijn tuinhuis.
Politie antwoord dat ze niet onmiddellijk kunnen komen daar er geen combi beschikbaar was.
Vijf minuten later belt die zelfde man terug naar de politie en meld dat hij die inbreker doodgeschoten had.
Twee minuten later arriveert de politie er met drie combi's.
Stormen de woning binnen en stellen vast dat er niemand doodgeschoten was.
Wel zegt de overste dacht dat je de inbreker doodgeschoten had, waarop die man antwoord ik dacht dat jullie geen combi hadden.

Best altijd de politie bellen op het nr 101, dat staat geregistreerd, en willen ze geen pv opmaken dan kan je er verder mee.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#32 , 21 jan 2016 13:21

Het is niet de eerste keer dat er serieus wordt gediscussieerd over huisvredebreuk. Ik volg het forum al een tweetal jaar en in die twee jaar zijn er al verschillende topics geweest.
In enkele van die topics heeft de huurder effectief het advies opgevolgd om naar de politie te gaan en telkens werden die huurders teruggefloten.
Denk maar terug aan het appartement dat leegstond en de verhuurder was al begonnen met de verbouwing of het topic dat nu aan het lopen is met de jongen die studeert en waarbij de verhuurder met geweld en getuigen heeft binnengedrongen. Die jongen werd zelf uitgelachen door de politie.

Voor dat we verder gaan op dit verhaal, laat TS eerst eens wat meer uitleg geven over de situatie waarin het zich afspeelt.
Ik maak er iets onschuldig uit op en sommige maken er belaging van. Ik denk dat TS niet meer durft antwoorden omdat de realiteit niet strookt met hetgeen dat er van gemaakt wordt op het forum.
Indien TS de raad opvolgt die op het forum gegeven is, en de politie lacht TS effectief uit. Dan zijn er simpelweg zaken achtergehouden of weten we het volledige verhaal niet. Als mijn dochter op haar bed lag, en opeens staat er een wildvreemde naast haar om te vragen wat ze daar doet, dan is dit huisvredebreuk en als ik erop kom mogen ze die persoon wegvoeren op een brancard.

Als TS met dit verhaal dat ze hier neerschrijft naar de politie gaat, dan nemen ze dit heel serieus en zullen ze haar nooit of te nimmer uitlachen.

Met alle respect, maar als jij het effectief normaal vind dat die verhuurder opeens naast haar staat, dan ben je dit forum niet waardig.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#33 , 21 jan 2016 14:13

Om nu fair te zijn tegenover KJ86: ik ben het al een aantal keer niet eens geweest met zijn visie maar hij brengt ook wel valabele punten vanuit zijn invalshoek. ik verdenk hem er niet van hier doelbewust zaken te willen wegwuiven. M.i. is het punt dat hij wil maken dat het hier mogelijks eerder gaat over simpele stupiditeit van een verhuurder die nog in een andere tijd leeft dan over criminele intenties.

Ik heb zelf ook nog gehuurd bij een kotbaas van 79 jaar die vond dat er moest geslapen worden vanaf 23:00 en de hoofdschakelaar uitzette + mijn kamer binnenkwam bij vermoeden dat ik 'gezelschap' had (inbreuk op de goede zeden volgens hem, maar iets sappiger uitgedrukt). 't is nooit tot bij de politie van Leuven geraakt.

Enfin, wat buiten kijf staat is dat het zeker bij een alleenwonende vrouw zéér intimiderend en totaal ongepast is en een halt moet worden toegeroepen. Als dat niet goedschiks gaat dan moet een agent maar eens met hem komen praten. Ik vermoed dat die wel adequater zullen reageren dan indien ik met mijn 1.85 m en 80 kilo zou zijn gaan klagen over mijn 79-jarige verhuurder indertijd.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#35 , 21 jan 2016 16:50

Idem en zoals geschreven ik heb terzake wel enige ervaring... politie moet van de feiten zoals ze hier werden weergegeven PV opstellen.

Terug naar “Huren”