Omgangsregeling word nooit gerespecteerd

Isoman
Topic Starter

Omgangsregeling word nooit gerespecteerd

#1 , 20 jan 2016 14:47

Graag zou ik wat meer info verkrijgen over het feit dat de vader van mijn 3 zonen enkel zijn onderhoudsgeld betaald 125 euro per kind maar ze nooit komt ophalen en nooit de vastgelegde regels rond schoolkosten of dokterskosten betaald, een 7 tal jaren geleden heb ik dit terug laten voorkomen en toen is beslist dat de vader met terugwerkende kracht ook deze kosten moest delen en zich aan de afspraken diende te houden dus schoolkosten enzo moest ik met een aangetekend schrijven aan hem bezorgen en hij moest dan in de kosten tussen komen, alleen hij heeft dat nooit gedaan, en ik heb al mijn centen die ik Had gerecupereerd van hem terug aan advocaatkosten gegeven dus veel ben ik niet opgeschoten moet ik mij terug een nieuwe advocaat nemen om al die jaren terug gaan te eisen of is er een mogelijkheid om zelf naar de rechtbank te trekken.
Laatst gewijzigd door webmaster op 21 jan 2016 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: anonimisering

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 20 jan 2016 21:18

Als je een vonnis hebt waarin staat dat de vader met terugwerkende kracht moet betalen, kan je dat vonnis laten uitvoeren door een gerechtsdeurwaarder. Je kan dat rechtstreeks doen, zonder tussenkomst van een advocaat. Je zal wel een provisie moeten betalen, maar uiteindelijk zal het jouw ex zijn die de kosten van de GDW betaalt. Als je ex werkt, zullen deze gelden ingehouden worden op zijn loon.

Informeer je ook bij de balie, misschien heb je recht op een pro deo advocaat of een gedeeltelijk pro deo.
Voor volledige kosteloosheid mag je niet meer verdienen dan 1.224 euro + 3 x 166,74 euro.
voor gedeeltelijke terugbetaling is dat 1.993 euro.

Isoman
Topic Starter

#3 , 21 jan 2016 22:23

Beste adriana, alvast bedankt om op al mijn vragen te antwoorden, ik ga jouw advies zeker opvolgen. Kan misschien niet slim overkomen maar ik weet eigenlijk niet goed of ik nu best eerst naar de balie ga met het vonnis, of eerst een gerechtsdeurwaarder? Ps fijne avond
Laatst gewijzigd door webmaster op 21 jan 2016 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: anonimisering

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jan 2016 22:57

Bij niet ophalen een melding maken bij politie ( vonnis meenemen).
Ga ongeveer 15' na aanvangsuur naar de politie en doe dat elke maal.
U hoeft kind daarna niet meer mee te geven.

Na een tijdje volstaat dikwijls een telefonische mededeling ( want dan kent men u bij de onthaaldienst).
Op die wijze bouwt u een dossier op.
Als het vonnis betekent is kan u tot 5 jaar teruggaan om kosten terug te vorderen.
In de toekomst die zaak niet laten aanslepen want kan door tegenpartij ook (mis) gebruikt worden.

WP002

#5 , 22 jan 2016 11:24

Beste adriana, alvast bedankt om op al mijn vragen te antwoorden, ik ga jouw advies zeker opvolgen. Kan misschien niet slim overkomen maar ik weet eigenlijk niet goed of ik nu best eerst naar de balie ga met het vonnis, of eerst een gerechtsdeurwaarder? Ps fijne avond
Deurwaarder. De balie zal niet méér kunnen doen dan het eerste vonnis bevestigen. Waarna u nog even ver staat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2016 22:31

Is het vonnis ooit betekend aan tegenpartij?

Adriana

#7 , 23 jan 2016 11:20

Deurwaarder. De balie zal niet méér kunnen doen dan het eerste vonnis bevestigen. Waarna u nog even ver staat.
Je moet bij de balie zijn om een aanvraag in te dienen voor een pro deo.

Terug naar “Echtscheiding”