Vloer beschadigd, onuitwisbare vlekken door huurder

smart
Topic Starter

Vloer beschadigd, onuitwisbare vlekken door huurder

#1 , 23 jan 2016 13:45

Vandaag stelde ik vast dat een huurder door het laten liggen van vuilnis, onuitwisbare bruine vlekken maakte in livingvloer. Wat doen? Verzekering? .....dank voor antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 23 jan 2016 14:41

Waarom niet de huurder aanspreken? Loopt de overeenkomst nog?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#3 , 23 jan 2016 16:14

Is er een inkomende plaatsbeschrijving opgemaakt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

smart
Topic Starter

#4 , 24 jan 2016 10:33

Ik heb de huurder aangesproken en zal een aangetekend schrijven sturen!
Er is een plaatsbeschrijving
De huurder woont er nog!

Xenophon

#5 , 24 jan 2016 10:47

U kan de huurder erop wijzen dat het hersteld zal moeten zijn uiterlijk bij de uitgaande plaatsbeschrijving of dat u de kosten zal terugvorderen van hem, desnoods via inhouding op de waarborg. Kleine kanttekening: ik veronderstel dat u dit vastgesteld hebt n.a.v. een toegestaan bezoek aan het pand?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

smart
Topic Starter

#6 , 24 jan 2016 12:01

Idd, bezoek was met akkoord, huurder ziet het niet zitten te kuisen, ik als eigenaar heb gekuist, wel na het wegnemen aarde uit de gevallenbloempotten, die daar al weken liggen,.......vlekken ingedrongen????Hij had een overlast van zijn verstopt toilet rond 2 januari,....het vuil niet grondig uitgeschuurde, alles bleef liggen?????ook katten,......ik stuur aangetekende brief, hebben nieuwe afspraak begin februari,...hij zou opkuisen??,

Xenophon

#7 , 24 jan 2016 12:33

Indien uw goed in gevaar komt door afwezig onderhoud hoeft u uiteraard niet te wachten tot het een ruïne is. U kan dan ook nu naar de vrederechter gaan en vragen dat de ontbinding ten laste van de huurder wordt uitgesproken maar dan zal u wel een aantal zeer duidelijke vaststellingen moeten hebben om een kans te maken. Begin met een AS te zenden en uw ongerustheid te uiten, de mankementen in onderhoud concreet aan te geven en de huurder een maand tijd te geven om de boel treffelijk te maken, vragen dat hij dan akkoord is dat u gaat kijken met een expert om de staat van onderhoud te documenteren. Wil hij niet of ligt het er nog steeds als een stort bij, dan kan u naar de vrederechter.

Terug naar “Huren”