Bestellingen onder mijn naam

michaelrutten
Topic Starter

Bestellingen onder mijn naam

#1 , 25 jan 2016 05:00

Wie kan mij helpen / cq adviseren, ik zit momenteel in een procedure van de echtscheiding, tenminste ik heb het aangevraagd. Ik ben er achter gekomen dat mijn vrouw helaas wel heel veel stiekems achter me rug om doet. Zojuist ben ik er achter gekomen dat zij bij BOL.com op mijn naam dingen besteld, de bestellingen worden gedaan op mijn naam etc., maar ze laat alles sturen naar haar email adres, ik ben weinig thuis, gelukkig doordat zij dit open had staan op de computer ben ik er achter gekomen. Maar hoe kan ik dit stoppen? Mag dit überhaupt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 25 jan 2016 08:07

en wie betaalt de rekeningen van bol.com?

Bol.com levert bij m'n weten enkel fysieke zaken, geen virutele zaken. Naar waar worden de fysieke leveringen dus opgestuurd?

Xenophon

#3 , 25 jan 2016 08:23

Indien u ergens anders gedomicilieerd bent kan u bewijzen dat u de goederen niet ontvangen hebt. U kan ook uw account en uw betalingsinstrumenten bij bol.com veranderen of afsluiten (trouwens bij echtschediding altijd een goed idee om eventuele kredietkaarten e.d. te veranderen). En tenslotte kan u klacht neerleggen bij de politie wegens identiteitsdiefstal.

Splits uw rekeningen op, zorg dat uw echtgenote niet aan uw rekening kan; verwittig de bank dat u aan het scheiden bent en u niet akkoord gaat indien uw vrouw mocht aankloppen voor een krediet etc. Knip alles door en isoleer uzelf financieel.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

builder

#4 , 25 jan 2016 09:06

Voor alle zekerheid, u woont toch in België?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2016 09:46

Ik vermoed dat de vrouw van de topic starter een account aangemaakt heeft op de topic starter zijn naam, maar gekoppeld aan haar eigen e-mail adres, zodat de topic starter nooit enig mailverkeer van deze winkel zal gekregen hebben. Aangezien hij zegt dat hij ook weinig thuis is, zal zijn vrouw ook de pakjes (op haar naam) in ontvangst genomen hebben. Op deze manier wist de topic starter dus niet dat zijn vrouw zoveel bestelde.

Mijn enige vraag hierbij is dan: hoe werden deze bestellingen dan betaald? Als dit van de rekening van zijn vrouw kwam, zie ik het probleem niet echt. Als het van een gemeenschappelijke rekening kwam, had hij dit toch moeten merken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”