Gewone en buitengewone kosten

Lola01
Topic Starter

Gewone en buitengewone kosten

#1 , 25 jan 2016 23:05

Goede avond,

Wij waren op de hoogte van het feit dat een school een eenzijdige inschrijving niet mag aanvaarden indien men op de hoogte is van een problematische echtscheidingssituatie. Ten gevolge van deze info heb ik dan ook alle mogelijke scholen in een wijde omtrek aangeschreven, met de vraag de goede ontvangst van mijn schrijven per kerende te bevestigen. Alle aangeschreven scholen hebben dat ook mooi gedaan, maar rara rara, drie maand later krijgen wij de leuke melding dat de dochter alsnog eenzijdig door de mama is ingeschreven in een aangeschreven school. Na contact name met de directie, persoonlijk en door onze raadsman, ontvangen wij een schrijven waarin de directeur zwart oprit bevestigd dat enkel de moeder kan en mag beslissen over al dan niet inschrijven van de dochter, mijn rechten als vader absoluut negerend alsook de omzendbrief betreffende dergelijke situaties.
Volgens de directie heb ik als vader niets te zeggen en is mijn voorafgaandelijkeverwittiging van geen enkele waarde!
Wat kan hier alsnog aan gedaan worden? De dochter laten veranderen van school is nu niet aan de orde, maar kan er tav de school en meer bepaald directie geen verdere stappen ondernomen worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 26 jan 2016 10:27

De vader heeft nog steeds ouderlijk gezag?

Lola01
Topic Starter

#3 , 26 jan 2016 20:56

Idd, het vonnis stipuleert duidelijk " beide ouders hebben het gezamelijlk ouderlijk gezag"

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”