Eerst cash betaald zonder contract, maand nadien wel contract

Fabi
Topic Starter

Eerst cash betaald zonder contract, maand nadien wel contract

#1 , 26 jan 2016 13:09

Hallo,

Ik pols gewoon eventjes, indien men de de eerste keer cash huur betaald (vb 1 augustus)en dan pas de maand nadien pas een contract (3j)krijgt sprekende op 1 september, is dat dan eerst geen mondelinge overeenkomst?
Ik las ergens dat als je gewoon huur betaald zonder eerst een contract te tekenen dat dit een mondelinge overeenkomst is van 9 j?
Of ben ik mis? Telt het geschreven contract?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 26 jan 2016 13:15

Het is een mondelinge overeenkomst waarvan dan zoals de wet het voorziet een schriftelijke neerslag is gemaakt. Indien de overeenkomst loopt voor 3 jaar en u heeft die getekend dan is die geldig. Hoe zou u bewijzen dat het eigenlijk een 9-jarig contract is indien u expliciet voor 3 jaar getekend hebt nadat die eerste maand verstreken was?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#3 , 26 jan 2016 14:43

Ik las ergens dat als je gewoon huur betaald zonder eerst een contract te tekenen dat dit een mondelinge overeenkomst is van 9 j?
Hoe ga je dit bewijzen, als je cash betaald hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Fabi
Topic Starter

#4 , 26 jan 2016 15:27

Heb bewijsje betaling! En ik had gelezen dat dit een mondeling akkoord /contract is van 9 j.
Maar ik tekende de maand nadien een contract voor 3 j.
Is gewoon om te weten wat er nu geldig was, om problemen in de toekomst te vermijden!
Grtjs

sloeberken

#5 , 26 jan 2016 15:59

Het schriftelijk contract welke je getekend hebt, is enige geldige bewijs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#6 , 26 jan 2016 16:14

^+1
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”