Alimitatie

kellyke30
Topic Starter

Alimitatie

#1 , 27 jan 2016 07:08

Hallo

Vorig jaar werd er een vonnis uitgesproken
Voor mijn zoon!
Om 14dagen na papa helft vakanties en alimitatie betalen aan mij!!

Nu word mijn zoon tijdelijk geplaatst in een mpi (voorziening) via clb

Nu mijn vraag moet vader blijven betalen aan mij onderhoudsgeld of mag hij ermee stoppen tebetale ?

Hij beweert dat hij dan niet meer moet betalen aan mij onderhoudsgeld omdat mijn zoon dan niet meer bij mij is

Grtz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 27 jan 2016 09:21

Zolang uw zoon niet werkt (weekendwerk/vakantiejob tellen niet), of zolang jullie niets anders overeenkomen (en dit wordt bekrachtigd via een rechtbank), moet de vader blijven betalen.

De kosten voor deze MPI moet u immers betalen, normaal gezien hé.

eylis

#3 , 27 jan 2016 09:47

Wellicht moet je toch overleggen met het MPI hoe de financieen geregeld zijn. Kinderbijslag wordt in geval van plaatsing in een MPI sowieso verdeeld in 2/3 voor de jeugdsinstelling en 1/3 naar de ouders. Maar de coordinatie/ Jeugdinstelling bepaalt wel of die 1/3 geblokkeerd wordt op een spaarrekening voor het kind, of dat de ouders er over kunnen beschikken. Zo ook met de kinderalimentatie. Overleg met de jeugdinstelling wat daarmee moet gebeuren. Wellicht worden er wel bepaalde verblijfkosten mee betaald.

Reclame

kellyke30
Topic Starter

#4 , 27 jan 2016 11:27

Ah ok bedankt voor de info
Ik weet wel van clb dat kindergeld word ingehouden voor de mpi tebetalen.

Maar alimitatie wert ik het niet zo goed!
Hoe dat in werking gaat

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jan 2016 22:43

Staat in vonnis dus vader moet blijven betalen.
Indien hij tweemaal niet betaald kan u aangifte bij politie doen wegen 'familieverlating) wat een correctioneel vervolgbaar feit is. 391 bis strafwet.
Trouwens mochten de kosten mpi oplopen dan bestaat de mogelijkheid dat hij daar ook voor moet betalen (bijzondere kosten) of via een nieuw vonnis familie(jeugd)rechtbank.
http://www.elfri.be/juridische-informat ... everlating.

kellyke30
Topic Starter

#6 , 28 jan 2016 08:30

Ja het is ni via de jeugdrechtbank aan gevraagt
Mij datbonderling beslist met clb en kinderpsyholoog!!!

Vonnis is er al van januari vorig jaar

Terug naar “Echtscheiding”