Ik betwijfel het. Uw uitspraken puilen uit van de frustratie. Je maakt mij niet wijs dat je niet "in aanraking" gekomen bent met de fiscus, na al uw uitspraken hier. Je hebt nu uw hart kunnen luchten, misschien tijd voor een slotje?Deze discussie kan dan misschien wel kritisch of hard zijn. Het opent wel velen hun ogen !
Wat voor onzin man, mijn vriendin is ooit aangeworven als dactylo, had bij pensioen 37 jaar dienst waarvan de 25 laatste jaren als controleur, en dit met succes hoor, en geen hogere opleiding want dit heeft met controles niks te maken, men leert de controles en de boekhouding bij FOD financien en niet op een school.
Omtrent diploma en profielvereisten blijken er wel degelijk richtlijnen en zelfs arresten te bestaan. Ik kijk zelf uit naar deze arresten!!!
Jij stamt echt nog uit de tijd dat een diploma alles is? Vandaag de dag is ervaring en wat je in het beroepsleven daadwerkelijk gepresteerd hebt, véél belangrijker dan een diploma. Waar ik werk zijn er een aantal ex-landbouwers (jaja, boeren) actief in managersfuncties, en deze mensen weten perfect waarover ze spreken en leiden hun teams / departementen bijzonder goed.Het is inderdaad een publiek geheim dat je bij de fiscus kan/kon doorgroeien zonder dat je ook maar over 1 diploma beschikte ...!
Niemand is zonder fouten en ikzelf zal zeker en vast de laatste zijn die dit gaat beweren.Maar die mensen zijn ook opgeleid, intern. Ik had het eerder over een Japanoloog van opleiding, maar je voelde duidelijk dat hij wist waarover hij sprak op fiscaal gebied. Akkoord dat er af en toe eens een tussen zit die de wetgeving niet goed kent of een echte "ambetantenaar" is, maar in welke sector heb je dat niet? Uw eerdere fouten in dit topic doen mij neigen naar de uitspraak "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."
Ik ga er van uit dat de competenties van deze mensen gechecked worden bij aanwerving. Uiteraard zijn er overal, zowel bij overheid als privé, werknemers die de randjes er van aflopen, maar ik ben er zeker van dat dit, ook weer bij de overheid en de privé, een minderheid is.Waar ik naartoe wil is dat controles, navorderingen, inningen, enz gebeuren door opgeleide mensen.
Zo bewijs je een opleiding, inderdaad. Je bewijst er geenszinds uw competenties mee. Dat doe je door te presteren in uw job.Een opleiding bewijs je door ondermeer diploma's, certificaten, enz.
Waar haal jij dit? Jij doet precies of de meerderheid van de mensen bij de fiscus niet weet waar ze mee bezig zijn?Nu zitten er mensen op bepaalde stoelen dat niet of niet voldoende opgeleid zijn.
Ik heb vooral de indruk dat JIJ het niet aankan dat bepaalde mensen de macht hebben om onregelmatigheden te bestraffen.Sommige van deze mensen beschikken over bijvoorbeeld "een macht" dewelke ze niet aankunnen.
Beste Tom,Ik ga er van uit dat de competenties van deze mensen gechecked worden bij aanwerving. Uiteraard zijn er overal, zowel bij overheid als privé, werknemers die de randjes er van aflopen, maar ik ben er zeker van dat dit, ook weer bij de overheid en de privé, een minderheid is.Waar ik naartoe wil is dat controles, navorderingen, inningen, enz gebeuren door opgeleide mensen.Zo bewijs je een opleiding, inderdaad. Je bewijst er geenszinds uw competenties mee. Dat doe je door te presteren in uw job.Een opleiding bewijs je door ondermeer diploma's, certificaten, enz.Waar haal jij dit? Jij doet precies of de meerderheid van de mensen bij de fiscus niet weet waar ze mee bezig zijn?Nu zitten er mensen op bepaalde stoelen dat niet of niet voldoende opgeleid zijn.Ik heb vooral de indruk dat JIJ het niet aankan dat bepaalde mensen de macht hebben om onregelmatigheden te bestraffen.Sommige van deze mensen beschikken over bijvoorbeeld "een macht" dewelke ze niet aankunnen.
Ik vind uw posts hier vooral stemmingmakerij en weinig relevant op een juridisch forum. Misschien moet je politics.be eens gaan opzoeken en daar uw gedachten ventileren?
Maar het is in ieder geval niet aan u om te gaan bepalen of een controleur die voor uw deur staat al dan niet tot die minderheid behoort. Het is ook niet aan u om te bepalen of die controleur al dan niet "kan omgaan met de macht die hem gegeven is". Net zoals het bij een alcoholcontrole niet aan u is om te bepalen of je een "goeie" of een "slechte" politieagent voor je hebt.Beste Tom,
ik ben het met u eens dat het misschien over een minderheid gaat.
maar die minderheid is dan nog veel te veel.
Neen, vast stellen mag door IEDERE ambtenaar die daarvoor bevoegd is. En jij hoeft je niet af te vragen hoe deze persoon aan zijn bevoegdheid gekomen is. Terug het voorbeeld van de alcoholcontrole: ga hij aan de agent voor je vragen hoe hij aan zijn badge van de politie gekomen is? Wat hij daarvoor allemaal moeten doen heeft? Absurd gewoon.MAAR vast stellen mag door een ambtenaar waarvan we uitgaan dat die zijn werk juist doet zonder vooringenomenheid.