Echtscheiding onherstelbare ontwrichting, Of toch maar niet?

Hbvkina
Topic Starter

Echtscheiding onherstelbare ontwrichting, Of toch maar niet?

#1 , 31 jan 2016 14:02

Hallo

Ik zou graag jullie mening willen weten over mijn gezinssituatie en de beste opties die er nu zijn om de echtscheiding van mijn ouders snel en vlotjes te laten verlopen.

Mijn vader heeft zijn gezin 6jaar geleden verlaten, heeft ons nooit op sociaal / financieel vlak ondersteunt en had een affaire waarmee hij een buitenechtelijk kind op de wereld heeft gezet. Raar maar waar ondanks dit alles bleef mijn moeder nog steeds samen met hem en heeft ze hem 6 maanden geleden terug in huis genomen met de hoop dat hij verandert zou zijn en dit ook zou laten zien.
Lang verhaal kort ze hebben veel ruzie, gedreig en kunnen niet meer fatsoenlijk met elkaar communiceren, ze denken nu allebeiaan een echtscheiding.

Wat zijn de opties? Procedures? Een echtscheiding op onherstelbare ontwrichting? -> is het dan mogelijk om direct een scheiding aan te vragen aangezien ze wel gewoon 6 jaar niet meer samen hebben geleeft...
Alvast heel erg bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2016 18:50

Als ze na die zes jaar feitelijke scheiding terug zijn gaan samenwonen, telt die zes jaar feitelijke scheiding niet om de echtscheiding uit te spreken.
Waarom geen echtscheiding bij onderlinge toestemming proberen?

Hbvkina
Topic Starter

#3 , 31 jan 2016 21:50

Heel erg bedankt! Ik zal het er in ieder geval met ze erover hebben

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”