Omgansregeling kind wijzigen

shagger
Topic Starter

Omgansregeling kind wijzigen

#1 , 03 feb 2016 23:10

Hallo allemaal,

Graag wens ik te weten hoe ik de omgangsregeling officieel kan wijzigen via vredegerecht of dergelijke.
Ik en mijn ex zijn onderling overeen gekomen om de huidige situatie te veranderen,
eerst was mijn zoon bij de moeder ingeschreven en om de 2 weekend was hij bij mij.
Nu willen we graag de situatie wijzigen dat mijn zoon bij mij komt wonen en word ingeschreven
en dat hij dan om de 2 weken een weekend bij de moeder verblijft.
Ik heb zelf een document hieromtrent opgesteld dat we beide hebben ondertekend zodat ik ''iets'' in handen heb,
maar nu willen we het uiteraard officieel maken via de rechtbank,
aangezien we beide overeenkomen willen we dit zo kosteloos mogelijk laten verlopen
maar nu is natuurlijk de vraag welke weg ik hiervoor moet nemen?

Graag zie ik jullie reacties tegemoet komen,

Alvast bedankt! :wink:

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 04 feb 2016 12:21

Je kan eenvoudig via een verzoekschrift dit document opsturen naar de familierechtbank. Dan zullen jullie samen verschijnen om dit te tekenen.
Kostprijs € 60,00 in 2015.
Kan zonder advocaat.

shagger
Topic Starter

#3 , 05 feb 2016 20:58

Bedankt voor de info,
verder had ik ook nog een vraag i.v.m. kindergeld en alimentatie,
mijn zoon woont nu al bij mij en heb hem ook al laten inschrijven dat hij bij ons woont
maar wanneer heb ik eigenlijk het recht op alimentatie en kinderbijslag?
ook voor de alimentatie vrees ik dat de moeder niets zal betalen aangezien ze bij het ocmw zit?

Mvg,
Kenny

Reclame

Madeliefje35

#4 , 06 feb 2016 08:47

Indien je hier niet in overeenkomt, zal je toch een zaak voor de familierechtbank moeten opstarten.

Terug naar “Echtscheiding”