Eindafrekening huur, vrijgave waarborg en provisie verwarming

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Eindafrekening huur, vrijgave waarborg en provisie verwarming

#91 , 04 feb 2016 18:02

Het verschil "goede praktijk" en de "nuchtere wetgeving" (art.2272 BW) wordt hier weerspiegeld:

http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/ ... 110023.pdf
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eddy_rayong
Topic Starter

#92 , 04 feb 2016 18:08

Met andere woorden,
Als ik aangeeft dat ik jouw antwoord, 5 jaar, meer waarschijnlijk vind, dan het antwoord van mava, geen limit, beschuldig je me van waanvoorstellingen omdat ik jouw antwoord meer waarschijnlijk vind.

Als bewijsvoering van mava zijn antwoord haalt hij aan, verlieswarmte in de buizen. Als ik dan aangeef dat ik deze bewijsvoering maar matig vind om de 5 jaar van jouw onderuit te halen, ben ik volgens jouw het Totally Stupid Object.

En dan vraag ik me af waarom ik een glaasje wijn wil drinken.

bambipower

#93 , 04 feb 2016 18:10

Ik vraag me af, waarom je zo doet tegen mensen die u willen helpen. Ga anders eens je eerste 6 vragen herlezen in je openingspost.
Wat je nu doet, hebben ze ook een werkwoord voor uitgevonden : trollen.

Reclame

roharro

#94 , 04 feb 2016 18:16

Ik blijf niet herhalen. Je hebt al veel meer antwoorden gekregen dan nodig.
AMEN
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eddy_rayong
Topic Starter

#95 , 04 feb 2016 18:25

Ik vraag me af, waarom je zo doet tegen mensen die u willen helpen. Ga anders eens je eerste 6 vragen herlezen in je openingspost.
Wat je nu doet, hebben ze ook een werkwoord voor uitgevonden : trollen.
En daar gaan we weer,

jij zegt : 1.5 jaar volgens boekhouding van de verhuurder.

je vriend Ronaldo zegt : 5 jaar

je vriend mava zegt : oneindig

Als ik dan vast stel, wat ieder andere forum gebruiker met mij kan doen, er is een verschil van "niet 100, niet 1000, maar van oneindig tussen het min and het max" tussen de door jullie als waarheid vastgestelde periodes.

Enkele berichten terug, je vriend Ronalde verwenst me alle mogelijke dingen omdat ik zijn 5 jaar in twijfel durf te trekken.

Deze morgen, mava verwenste me alle mogelijke dingen omdat ik zijn, geen termijn, niet echt geloofwaardig vind.

En nu beschuldig jij mij ervan dat ik een trol ben omdat ik aangeef dat Ronaldo zijn 5 jaar niet overeenkomen met jouw 1.5 jaar.

Gosh
Laatst gewijzigd door eddy_rayong op 04 feb 2016 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy_rayong
Topic Starter

#96 , 04 feb 2016 18:29

Ik blijf niet herhalen. Je hebt al veel meer antwoorden gekregen dan nodig.
AMEN
Dank je wel, stop er AUB mee.

Ik zal je 5 jaren in de tabel laten staan.

Probeer eerst met bambi en mava, via prive berichten overeen te komen welk standpunt jullie nu gezamelijk gaan verdedigen.

En deel het dan mee, val een vragensteller niet constant aan indien hij een verschil ziet in julle standpunten.

advo-immo
Juridisch actief: Nee

#97 , 04 feb 2016 18:41

Beste Eddy,

Ondanks je onbegrip kan ik bevestigen dat de verschillende antwoorden die je hier in het lang en het breed van verschillende mensen hebt gekregen onderling niet tegenstrijdig zijn. Ze belichten elk wel een ander deelaspect.
Sommigen hebben als antwoord de courante praktijken uiteengezet. Anderen het puur legale.

Voor zover ik je enigzins verwarde vraagstelling begrijp zal je redelijkerwijze (wegens de redenen die u reeds in detail zijn uitgelegd door anderen) moeten wachten tot de volgende algemene jaarlijkse afrekening van de kosten (dus in de loop van 2016) vooraleer u de allerlaatste deelafrekening kan ontvangen. Alleszins is die gang van zaken niet abnormaal of onwettig te noemen.
PLEZIER OP KOP

eddy_rayong
Topic Starter

#98 , 04 feb 2016 18:51

Beste advo-immo,

Dank je wel voor je medeleven en bezorgdheid.

Sorry dat ik verward overkom, blijkbaar is dat terug te brengen naar mijn deterministisch waanbeeld.

kan u even u antwoord op de vraag verduidelijken,

Veronderstel, op datum X zijn alle benodigde opnames gedaan.

Hoelang heeft de verhuurder om mij de rekening te bezorgen?

X + 6 maanden?
X + 1 jaar
X + 1.5 jaar (bambi)
X + 5 jaar (Ronaldo)
X + oneindig (mava105)

Ik hoop dat deze vraagstelling niet te moeilijk overkomt.

Datum x : hiermee wil ik gewoon aangeven een startpunt ergens in een reeks. Je hoeft niet alle berichten uit te pluizen, het is geen specifieke datum.

Met x + 6 maanden wil ik aangeven dat,

op de datum "x" gaan we ervan uit dat de externe firma alle benodigde informatie heeft.

+ 6 maanden geeft aan dat een mede forum gebruiker ervan overtuigd is dat de firma 6 maanden heeft om de factuur/de berekening over te maken.

Gelieve gewoon te antwoorden,

in mijn overtuiging heeft de verhuurder, vul een nummer in, maanden om de factuur over te maken aan de huurder.

Ik hoop dat in mijn verwarde toestand ik je de vraag heb kunnen verduidelijken. Voel je vrij om meer informatie te vragen als het nog te moeilijk is.

Uit je antwoord, in de loop van 2016, met de laatste opname juni 2015, kan ik je voorlopig in de table plaatsen op 1,5 jaar. bij bami. Pas op dat Ronaldo dit niet te weten komt, hij is nogal pissing over zijn 5 jaar.
Laatst gewijzigd door eddy_rayong op 04 feb 2016 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Xenophon

#99 , 04 feb 2016 19:02

Beste advo-immo,

Sorry dat ik verward overkom, blijkbaar is dat terug te brengen naar mijn deterministisch waanbeeld.

X + 6 maanden?
X + 1 jaar
X + 1.5 jaar (bambi)
X + 5 jaar (Ronaldo)
X + oneindig (mava105)
I'm sorry maar ik kan niet aannemen dat u niet in staat bent te bevatten dat indien er in de wet geen termijn staat, zoals u nu reeds door een paar posters waaronder ikzelf werd uitgelegd, dat exact dat betekent en het enige wat u heeft om op terug te vallen het gebruik en een 'redelijke' termijn is. Wat 'redelijk' is, daar valt over te discussiëren en daarover verschillen de opvattingen.

U komt niet verward over, u komt -en dit is niet beledigend bedoeld- autistisch over.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#100 , 04 feb 2016 19:03

Akkoord wat roharro zegt 5 jaar, maar dat staat in een andere contexst. We halen hier twee zaken door elkaar.
Dit wil niet zeggen dat de huurder, het niet kan opeisen na een redelijke termijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eddy_rayong
Topic Starter

#101 , 04 feb 2016 19:17

Beste advo-immo,

X + 6 maanden?
X + 1 jaar
X + 1.5 jaar (bambi)
X + 5 jaar (Ronaldo)
X + oneindig (mava105)
I'm sorry maar ik kan niet aannemen dat u niet in staat bent te bevatten dat indien er in de wet geen termijn staat, zoals u nu reeds door een paar posters waaronder ikzelf werd uitgelegd, dat exact dat betekent en het enige wat u heeft om op terug te vallen het gebruik en een 'redelijke' termijn is. Wat 'redelijk' is, daar valt over te discussiëren en daarover verschillen de opvattingen.

U komt niet verward over, u komt -en dit is niet beledigend bedoeld- autistisch over.
Beste,

Maar er zijn evenveel posters dewelke daar wel een termijn op plakken, kijk gewoon naar de tabel.

Uw uitleg was voor mij van meerwaarde, maar u bent zo snel terug gevallen op een niveau van beledigen en hoogmoed, dat ik je visie gewoon ook als, eentje van zoveel, begin te beschouwen.

Enkele berichten terug werd mij dezelfde verwijten gemaakt omdat ik iemand zijn 5 jaar niet als absolute waarheid beschouwde.

Even daarna kreeg ik alle zonde van israel over me heen, omdat ik haar 1.5 jaar niet direct als heilig beschouwde.

En nu ben ik autistisch omdar ik uw, geen termijn, niet als zalig makend beschouw.
Laatst gewijzigd door eddy_rayong op 04 feb 2016 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy_rayong
Topic Starter

#102 , 04 feb 2016 19:19

Laatste aanpassing tabel :

X + 6 maanden?
X + 1 jaar
X + 1.5 jaar (bambi + advo-immo)
X + 5 jaar (Ronaldo)
X + oneindig (mava105 + Xenophon)

KJ86

#103 , 04 feb 2016 19:20

Niet aantrekken, dit is nog niks, de forumgebruikers die antwoorden op uw bericht zijn de toffe mensen van het forum.
Wacht maar tot de slechteriken wakker worden.

eddy_rayong
Topic Starter

#104 , 04 feb 2016 19:23

Niet aantrekken, dit is nog niks, de forumgebruikers die antwoorden op uw bericht zijn de toffe mensen van het forum.
Wacht maar tot de slechteriken wakker worden.
Tjonge, dan staan me nog heel wat geestelijke ziektes te verwachten. :shock:

KJ86

#105 , 04 feb 2016 19:27

Wat voor termijn vind je zelf redelijk?

Terug naar “Huren”