Als uw advocaat een AS stuurt naar de verkoper. Dan kan die ervoor kiezen om aan die eisen te voldoen. Weigert hij, dan volgt resoluut de rechtszaak. Ik ken niemand die een rechtszaak start die hij niet kan winnen... Dus logisch gezien is zijn enige optie die eisen in te willigen. Anders mag hij die 5000€ betalen + gerechtskosten + rechtsplegingsvergoeding.dat is dus ook onze mening maar de makelaar of verkoper heeft hier geen oren naar en weigert om het af te sluiten en haar voorschot terug te geven. ronduit belachelijk dat je toch nog gerechtelijke stappen moet ondernemen terwijl ze alles heeft gedaan zoals in het contract staat.ik begrijp de verwarring die hier heerst niet zo goed.
Die dochter heeft een verkoopsovereenkomst getekend met een opschortende voorwaarde. Die voorwaarde is voldaan, dus vervalt die hele compromis. Zou toch basiskennis moeten zijn op dit forum.
@mava, als er ook maar 1 element uit de overeenkomst wijzigt, dan vervalt de gehele overeenkomst. In dit geval heeft de verkoper de prijs aangepast, dus is die compromis niet meer geldig en kan er nooit sprake zijn van een overeenkomst. Of ze nu een lening krijg bij piet, pol of jan maakt niets uit...
@TS, teken onder geen beding een nieuwe compromis. U bent volledig in uw recht.
Het is heel normaal dat het vredegerecht zich hier niet in verdiept. Vanaf 2500€ moet je naar de rechtbank van eerste aanleg en heb je dus een advocaat nodig.
Die makelaar en de verkoper gaan loodrecht tegen de geldende wetgeving in en maken in de rechtbank geen schijn van kans. Als er echt een dagvaardiging komt is de kans groot dat ze bijdraaien. Vorder dan wel uw gemaakte kosten terug. Maar uw advocaat zal u hierin wel begeleiden.
Is er voor de verkoper nog een weg terug dan als we dagvaarden omdat je zegt dat ze dan wel bijdraaien?
en als het tot een zaak komt zijn de kosten die worden gedekt slechts een gedeelte heeft de advocaat gezegd. bij zaken van 5000€ kan ze slechts +- 900€ terugkrijgen maar dit dekt toch niet alles.
nu had ik nog een bijkomende vraag. we hebben al verschillende keer een melding gehad wat wij nu met het openstaande dossier gaan doen voor haar lening. kan ze dit dossier afsluiten ookal is er nog geen akkoord om de verkoop niet te laten doorgaan?
Geen idee hoeveel de rechtsplegingsvergoeding maximaal is. Maar inderdaad zoals u zegt, het kan dat niet alles gedekt zal worden. De grote van dit bedrag zal gekozen worden door de rechter. Sowieso zal u er na de rechtszaak beter van af zijn dan u nu bent.
En ik volg u ook volledig, dit zou u eigenlijk geen euro mogen kosten en de verkoper zou nog een schadevergoeding moeten betalen van ettelijke duizenden euro's om jullie miserie te dekken... maarja, welkom in de rechtsstaat!
Als je geen lening krijgt, heeft het geen enkel nut op het dossier te laten openstaan.