Parkeren op parkeerplaats apotheek, boete?

giserke

Re: Parkeren op parkeerplaats apotheek, boete?

#16 , 09 feb 2016 02:12

Hier hebben we feitelijk een typische situatie waarbij huiseigenaren eigenhandig een parkeervak op hun perceel aanleggen, en verwachten dat ze automatisch een parkeerverbod op openbaar domein opeisen, zodat zij hun privé parking kunnen gebruiken.
Dit terwijl de wet dit enkel voorzien voor garagepoorten, en opritten/ doorgangswegen.

Wel ik zou me speciaal gaan parkeren op die plaats wanneer er een auto op geparkeerd staat om hem te kl...en.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 feb 2016 15:14

Wel ik zou me speciaal gaan parkeren op die plaats wanneer er een auto op geparkeerd staat om hem te kl...en.
Vooral doen als u uzelf wil kl...en.
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
5° op elke plaats waar het voertuig de toegang tot buiten de rijbaan aangelegde parkeerplaatsen zou verhinderen;

Joeri_J
Topic Starter

#18 , 10 feb 2016 12:37

Streetview september 2013
https://goo.gl/maps/J1s2SzhDuMP2
Laat duidelijk een E9a zien, parkeren toegelaten, max 15 minuten (zie onderbord)

Dit bord slaat NIET terug op de parkeerplaatsen langs de rijbaan.
Daarvoor zou het immers verplicht aangevuld moeten zijn met een wit onderbord met zwarte pijl.
Dit is niet het geval, ergo, het bord geldt op een parking.
Het enige dat daar als parking kan doorgaan, is de afgebakende plaats waar u stond. Voor de apotheek.
Bedankt voor dit.

Reclame

DavidP585

#19 , 10 feb 2016 14:10

Kijk eens goed naar de apotheek: een groen papier met daarop "privaat parking" , prive terrein dus en voldoende duidelijk.

Afblijven dus.

giserke

#20 , 10 feb 2016 15:32

Kijk eens goed naar de apotheek: een groen papier met daarop "privaat parking" , prive terrein dus en voldoende duidelijk.

Afblijven dus.
Het gaat dacht ik over de zone op openbare weg voor zijn 'privé parking'

Joeri_J
Topic Starter

#21 , 10 feb 2016 15:39

Afbeelding
(ter duidelijkheid ik stond op de plaats boven op de blauwe plaat met witte P.)
Het gaat dus over effectief die plaats met witte P.
Ik kan me dat bord niet herinneren die avond.
Mogelijks ondertussen weg of niet opgevallen toen...

chantika

#22 , 10 feb 2016 15:46

Privaat parking apotheek hofland.

Dat staat op dat groene bord.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”