wettelijke rente?

steffenthys
Topic Starter

wettelijke rente?

#1 , 09 sep 2008 17:22

Beste

In juni 1996 is een direct familielid van mij om het leven gekomen bij een werkongeval ,destijds werd het bedrag van 300000 oude BEF opgesteld die mij vergoed zou moeten worden, intussen loopt dit proces al meer dan 15 jaar en dus wordt op dat bedrag de wettelijke rente toegepast en in april 2009 zou de zaak moeten afgerond zijn, mijn vraag is nu hoeveel het verschuldigde bedrag is indien het in april 2009 tot een einde zou komen?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 10 sep 2008 11:09

De wettelijke rente is 7%. Ik ga het uiteindelijke bedrag niet berekenen, maar ik vermoed dat u na 15 jaar gerust kan rekenen op zo'n 15000€
De beste bank is de rechtbank.

steffenthys
Topic Starter

#3 , 11 sep 2008 01:24

bedankt

ik heb gevonden dat tot september 1996 er een interest was van 8%,daarna 7%, in 2007 gezakt naar 6% en nu terug naar 7%.
Maar ook heb ik dit gevonden:

In een dossier dat tien of vijftien jaar loopt (en dat gebeurt echt) zijn de schadevergoedingen die toegekend worden in de periode tussen het ongeval en de uitspraak met zekerheid groter geworden
De verzekeraars betalen in dat geval niet alleen de intresten maar ook nog eens de stijging van de vergoedingen.
En dus wensen zij zo snel mogelijk af te handelen.

Reclame

Terug naar “Archief”