Alcoholtest en rijbewijs 15 dagen kwijt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Alcoholtest en rijbewijs 15 dagen kwijt

#31 , 16 feb 2016 19:53

Indien dronken wordt er geen verklaring afgenomen wordt alleen neergeschreven in PV wat persoon zal 'uitkramen' en een beschrijving van zijn toestand met de kenmerken van dronkenschap .
Indien geïntoxiceerd kan men wel gehoord worden.
Politie legt geen verklaring af maar stelt een PV op waarin hun vaststellingen staan.

Van het ogenblik dat er enige twijfel kan bestaan laat men alle mogelijke bestuurders blazen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#32 , 17 feb 2016 09:08

Indedaad, maar als er in een PV staat dat de topic starter en haar vriend tegen de politie verklaarden dat de vriend reed, kunnen ze achteraf niet ontkennen dat ze dit effectief tegen de politie gezegd hebben. Ze kunnen achteraf uiteraard wel beiden verklaren dat ze op het moment zelf, toevallig, beiden dezelfde leugen tegen de politie vertelden (kan misschien nog een klacht voor belemmering van het onderzoek bijkomen in dat geval?), maar of dit dan nog geloofwaardig is? Ik vrees ervoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”