beschermen van het kindergeld bij een opname voor ontwenning van alcohol

marclaser75
Topic Starter

beschermen van het kindergeld bij een opname voor ontwenning van alcohol

#1 , 16 feb 2016 23:51

Hoi,mijn vriendin moet in opname om af te kicken van alkohol. Zij vreest echter wel dat haar ex weeral zal trachten om de kinderen op zijn naam te nemen louter en alleen voor het kindergeld. In het verleden heeft het zich al voorgedaan. Zij moest toen in opname voor psychische problemen, waarop de ex naar de rechter stapte en het ook klaar kreeg de kinderen op zijn naam te nemen. De kinderen werden daarop afgeleverd bij zijn moeder , maar het kindergeld ging naar hem. Hij is een heroine gebruiker en amper te vertrouwen. Euh, het is een rat... Kan zij het kindergeld beschermen tegen hem? En hoe? Het is haar grootste vrees en nu ook een bron van heel veel stress. Ook al is hij de vader,en ken ik hem ook al jaren, ik weet gewoon dat hij zijn kans schoon zal zien en achter haar kindergeld aan zal gaan. In het verleden heeft hij het ook gereed gekregen. Alvast bedankt Marc en Carla

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 feb 2016 06:54

De persoon die de kinderen verzorgt, heeft recht op het kindergeld. Als dat de moeder van de vader is, heeft de moeder recht op het kindergeld. Als zij dat recht in de praktijk zal afstaan aan de vader, kan u daar tegenover het kinderbijslagfonds een bezwaar over maken. Dan zal de moeder van de vader van het kind de kinderbijslag toegekend worden. Zij is nog altijd vrij om dat geld af te staan aan haar zoon.

Gezien ik niet lees dat u zich zorgen maakt over wie er voor de kinderen zal zorgen (integendeel: de grootste vrees van je vriendin is blijkbaar het kwijtspelen van het kindergeld), zie ik verder geen problemen wat betreft de kinderen, zolang ze maar van alcohol- en heroïnemisbruik gespaard worden.

Verder zie ik niet in wat zijn chinees sterrenbeeld daarmee te maken heeft. Of het nu een rat, tijger, slang of een os is, maakt in dit niet veel uit. Tenzij u natuurlijk met "rat" iets anders bedoelt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2016 21:41

Gezien die situatie is het OCJ al in kennis gesteld en de jeugdpolitie?
Verontrustende Situatie (VOS) situatie mogelijk (was vroeger Problematische Opvoeding Situatie)
Belang kinderen staat op de eerste plaats.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”