Kreeg een pv in de bus van een overtreding 8 maand geleden in Oostenrijk.
Pv is ook pas opgemaakt op 14-01-2016, dus het is niet dat de pv zolang onderweg geweest is.
Mij lijkt dit geen aanvaardbare termijn meer, hoe denken jullie hierover?
Het gaat over een probleem met de go box.
We hebben dus de go box gekocht voor de unimog aangezien die meer dan 3.5 ton is (MTM 7.5T).
Hierop hebben we 2 assen ingegeven. De assen van de aanhangwagen hebben we niet ingegeven omdat deze minder is dan 3.5 ton.
Andere jaren toen we met de jeep (minder dan 3.5 ton) de aanhangwagen trokken, hebben we enkel een vignet gekocht van ongeveer 10 euro.
Toen moest er voor de aanhangwagen dus niet apart betaald worden.
Nu dezelfde aanhangwagen door de unimog wordt getrokken, zou er ineens ook voor dezelfde aanhangwagen betaald moeten worden.
Ook het bedrag is niet realistisch: We hebben nu reeds 205 euro betaald voor de Unimog (camper en geen vrachtwagen), terwijl dit met een voertuig van minder dan 3.5 ton maar 10 euro zou zijn. Nu vinden zij echter dat er voor de aanhangwagen ook nog eens 240 euro betaald moet worden. Dit is in totaal 445 euro (voor 640km autostrade) wat ongeveer 44 keer zoveel is als wanneer ik de aanhangen met een voertuig met een mtm van minder dan 3.5 ton zou trekken.
In Frankrijk betaald een camper een ook meer, maar dit is mss 1.5 keer zo veel als een gewoon personen voertuig (dit is nog realistisch). In Oostenrijk hebben we reeds 20x zoveel betaald.
Hun redenering volgend komt het er dus op neer dat ik met een trekkend voertuig van mtm 3600kg en aanhangwagen met 2 assen van 400kg. Dus totaal gewicht van 4000kg, 44 keer zoveel betaal als een jeep met mtm 3.5 ton en aanhangwagen mtm 3.5 ton (totaal 7 ton) , terwijl deze combinatie bijna het dubbel weegt. De logica is dus ver zoek...