afrekening verbruik garage

anntje81
Topic Starter

afrekening verbruik garage

#1 , 18 feb 2016 21:04

Beste,

Wij huren een garage sinds oktober 2012 en hebben die nu opgezegd tegen einddatum 20/02. Nu spreekt het bemiddelend immo-kantoor over de afrekening van de elektriciteit.. Daar hebben wij nooit een afrekening van gekregen de voorbije jaren, hoewel er wel in het contract staat dat wij die kosten moeten betalen. Kan dat nu zijn dat de verhuurder de elektriciteit sinds 2012 gaat doorrekenen? Veel kan dat volgens mij niet zijn, enkel een lamp die aangedaan werd als we iets uit de garage moesten halen. Maar ik vraag me toch af of dat zomaar kan, een afrekening na 3 jaar, en aan welk tarief moet dat dan gebeuren..?

ARTIKEL 9 KOSTEN EN LASTEN
Het verbruik van water, elektriciteit, gasolie, gas en dergelijke meer, evenals de huur en de kosten van de meters en toestellen, zoals abonnement, plaatsing, afsluiting of vervanging bij opneming van de standen, zijn ten laste van de huurder.

Bedankt voor uw advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 feb 2016 22:06

Ze hebben tot vijf jaar tijd.
Daarna speelt de bevrijdende verjaring.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Blaatpraat

#3 , 19 feb 2016 08:10

Ik had indertijd ook een garage met elektriciteit (voor verlichting).
Hier werd er een forfaitaire vergoeding van 25 euro per jaar voor gevraagd, wat in de praktijk ongeveer ook wel zou geklopt hebben.
Kan zijn dat het voor jou ongeveer ook zoiets zal zijn dus.

Reclame

Terug naar “Huren”