buiten zetten

BlackMamba
Topic Starter

buiten zetten

#1 , 19 feb 2016 20:22

Hallo leden,

mijn ouders zijn gescheiden in 2003 mijn vader is letterlijk nooit in België. Hij gaat bv voor 5j naar Senegal dan komt hij terug voor 2 a 3 maanden dit telkens.. nadat mijn ouders waren gescheiden in 2003 zijn we 7j later verhuisd uit zijn huis nu wonen wij terug in zijn huis. Omdat mijn moeder te veel achterstond met de huur van onze appartement.. ik vroeg aan mijn vader of we in zijn huis mochten wonen hij zei ja hij was in Senegal zoals gewoon.. nadat we 2 maanden terug woonde in zijn huis was hij ineens weer terug na 7j zijn huis was 7j onbewoond.. de elektriciteit en water staat op mijn moeder zijn naam hij wilt letterlijk niks betalen wij willen hem buiten zetten is dat mogelijk? Mijn mama haar naam staat niet op zijn huis wel van hem en ons (de kinderen).. hij profiteert..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 19 feb 2016 20:32

Ik snap het niet helemaal, uw vader laat de rest van de familie kosteloos in zijn huis wonen en dan wil u hem uit zijn eigen huis zetten?

eylis

#3 , 19 feb 2016 21:18

Ik ga er van uit dat de kinderzn volwassen zijn en dus ook op eigen benene kunnen staan? Je vader heeft jullie al die tijd gratis in zijn woning laten verblijven en nu is hij terug van weggeweest. Je wil de zaken correct regelen? Ofwel zoeken jullie weer een eigen woning en verlaten jullie zijn huis. Ofwel maken jullie een rekensommetje: tel alle jaren huur op die je hem zou verschuldigd zijn, plus de huidige huur en trek daar de "leefkosten" van af voor zijn deelname/verbruik momenteel aan/bij jullie gezin. Ik denk dat jullie hem eerder een grote som moeten dan omgekeerd.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 feb 2016 05:16

U woont in zijn eigendom, gratis en voor niets, samen met uw moeder die van hem gescheiden is en aan wie hij bijgevolg niets meer verschuldigd is vermoed ik....en u wil hem laten buitenzetten omdat hij niet extra betaalt en profiteert. Ik weet niet hoe de wetgeving in Senegal eruitziet maar hier zal dat niet gaan.

Vindt u het niet aangenaam om hem in de buurt te hebben: het staat u vrij om te verhuizen.

Indien hij onderhoudsgeld verschuldigd is en dat niet voldoet is dat een andere kwestie maar die staat los van de bewoning.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 feb 2016 21:40

Ter vervollediging en zonder alle gegevens te kennen.
Het is niet omdat hij de eigenaar is dat hij daar binnen mag. Hij woont er niet in de zin van domiciliëring.
Hij woont er wel als hij binnen is in de zin van bezetting - kraker en zou het ook als zijn woonst kunnen beschouwd worden in de zijn van de grondwet.
Als de andere personen daar ingeschreven zijn dus gedomicilieerd hebben ze wel een punt.
Als de vader geen inschrijving heeft in België en niet de Belgische nationaliteit is hij in België als toerist en dus max 2 x 90 dagen toegelaten in het land en volgens IBZ visumplichtig.

Als eigenaar kan hij uiteraard via vrederechter jullie laten buitenzetten via de geijkte juridische procedure.
Voor de rest zie @Xenophon...

Iets van boemerang enz enz

Terug naar “Administratief recht”