Info over domicile

Daan99
Topic Starter

Info over domicile

#1 , 22 feb 2016 04:54

De situatie is als volgt
na 2 jaar rond te reizen kom ik terug in Belgie normaal voor max 4 maand om daarna terug te vertrekken naar een ander wereld deel
helaas...in die perioode dat ik terug thuis ben komt mijn pa te overlijden ... nu erf ik het ouderlijk huis.... maar hoe moet het nu met men domicile?
mijn eigen woning is verhuurd en men domicile stond bij men pa....ik mag men domicile bij niemand v de famillie plaatsen...En als ik me niet vergis is geen domicile hebben strafbaar en wordt je reispaspoort een waardeloos votje...kan het wettelijk om op 1 adres 2 domiciles te hebben zonder dat er een famiaale band is?(maw kan ik de woning verhuren met mijn domiciel + van de huurders?)of is men beste optie de woning te laten leegstaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2016 08:13

Uw domicilie moet staan op de plaats waar u hoofdzakelijk en werkelijk verblijft. Indien u dus fictief gedomicilieerd blijft staan op een adres (al dan niet samen met iemand anders) maar gedurende zeer lange tijd in het buitenland verblijft en daar woont/werkt dan is er een probleem.

Wat u wel kan doen is bij de gemeente opgeven dat u vertrokken bent naar het buitenland en daar een adres opgeven. U dan ter plaatse registreren op het consulaat. Dat voorkomt allerhande problemen. Uiteraard enkel van toepassing indien u ook effectief op 1 plek verblijft. Indien u rondreist gedurende lange tijd weet ik niet of er een juridisch sluitende oplossing is voor u.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”