opschorting verkoop

sxd
Topic Starter

opschorting verkoop

#1 , 22 feb 2016 14:59

Onlangs werd er een compromis getekend betreffende de verkoop van mijn woning. De akte verlijdt in april.
De woning is reeds geruime tijd verhuurd, zonder problemen tot nu toe...
Echter, deze maand werd de huur niet betaald...
Na 2 herinneringen kreeg ik een mail van de huurder met volgend vreemde commentaar:

"Blijkbaar heeft U de nodige schrijven nog niet gekregen, wij gaan ons niet verantwoorden voor de hoe en de waarom, dit is DEZE keer aan anderen.
Absoluut overbodig juridische stappen te ondernemen, want wij hebben de nodige INSTANTIES al allemaal op de hoogte gebracht aangaande dit probleem."

Het enige wat ik hieruit kan besluiten is dat zij een schuldbemiddeling aangevraagd hebben...

Welke stappen moet ik nu ondernemen?
Kan dit gevolgen hebben voor de verkoop van mijn woning, kan dit een opschorting opleveren...?

Bedankt voor uw advies!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 22 feb 2016 15:29

Het een heeft niets met het ander te maken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sxd
Topic Starter

#3 , 22 feb 2016 15:31

Dus de nieuwe eigenaars worden hier al onmiddellijk opgezadeld met onbetaalde huur en juridische procedures...
Zij kunnen de verkoop niet annuleren?

Welke stappen dien ik zelf nog te nemen?

Reclame

LeenW

#4 , 22 feb 2016 15:48

De enige huur die momenteel achterstallig is, is aan u verschuldigd. Het is geen zekerheid dat de nieuwe eigenaars ook problemen gaan hebben met de huurder (al lijkt dat wel heel waarschijnlijk, gelet op hun idiote reactie).

Ik zou antwoorden dat als u geen voldoende verantwoording krijgt voor het niet-betalen van de huur, u een juridische procedure gaat opstarten, waarbij de kosten voor hen zijn. Huur niet betalen is één ding, maar dat ze dan nog het lef hebben om zo'n antwoord te geven..

Huis verkocht of niet, u zal uiteindelijk die paar maanden huur nog wel willen zien.

sxd
Topic Starter

#5 , 22 feb 2016 15:52

Dus zolang ik geen officiële documenten krijg ivm de aanstelling van een schuldbemiddelaar, volg ik gewoon de gebruikelijke procedure van aanmaning, ingebrekestelling en vredegerecht...

Heb ik een informatieplicht naar de nieuwe eigenaars toe?

Terug naar “Kopen”