Echtscheiding, gerechtelijke vereffening door boedelnotaris

Bo43
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding, gerechtelijke vereffening door boedelnotaris

#1 , 23 feb 2016 17:34

Sinds mei 2012 leven we en zijn we gescheiden en leven we apart.
Er werd in 2014 (!)door de rechter een boedelnotaris aangesteld die de staat van vereffening dient op te maken. Na 5 bijeenkomsten zijn we zover en
de wettelijke termijn voor de mededeling en de betekening van staat van vereffening door Notaris XXXX is verstreken sinds 22 januari laatstleden.
Mijn advocaat heeft hem aangeschreven vorige week en plots krijgen we dit:

we krijgen als antwoord dat" 'Bij studie van het dossier met het oog op het opmaken van de vereffeningsstaat stelde ik vast dat wij tot op heden niet beschikken over de juiste aflossingstabel en leningsovereenkomst van de lening voor de onroerende goederen"
terwijl we hiervan nooit eerder werden geinformeerd.

Bovendien blijkt dat
tegenpartij plots voor de derde keer beroep doet op een nieuwe advocatenkantoor (om zaak te doen aanslepen) en deze de notaris telefonisch contacteerde, zonder mijn advokaat erbij te betrekken, terwijl we ons bevinden in het kader van een gerechtelijke vereffening-verdeling en het tegensprekelijk karakter van alle contacten met de notaris-vereffenaar uiteraard ten alle tijde moet gerespecteerd worden?

Intussen gaat het leventje van mijn ex zijn gangetje en doet hij er alles aan om te zaak te doen aanslepen.
ik ben radeloos, moet alle maanden zien financieel boven water te blijven, terwijl we in onverdeeldheid eigendommen hebben verworven na 23 jaar huwelijk, terwijl ik er voor 50% rechten op heb, en nog geen 1 euro heb ontvangen alleen zware provisies moet storten aan advocaat en notaris....
Wat zou iemand me kunnen adviseren om vooruitgang te boeken ?
Alvast mijn oprechte dank,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding