Weet iemand hiervan ?
Ik had een potentiele koper voor mijn recreatiewoning. Vandaag heeft de koper mij gemaild dat volgens haar notaris de verblijfsduur in een recente wet beperkt geworden is tot 181 dagen. Door omstandigheden , ziekte, wil zij daar zoveel mogelijk verblijven. Zij weet dat zij er zich niet kan domicilieren.
Toen wij dit huisje in 2007 kochten heeft men mijn dochter daar ingeschreven in de gemeente, zij had er dus haar domicilie. Een paar jaar later krijgt zij een ongeluk en moet jaren revalideren, zij komt terug bij moeder inwonen en wij schrijven haar bij mij in gezien een zeer lange revalidatie nodig bleek.
Op een gegeven moment besluit zij terug te gaan naar haar huisje omdat ze terug zelfstandig kon wonen ,maar haar opnieuw inschrijven bleek niet meer mogelijk. Het huisje staat reeds 2 jaar te koop , kost pakken geld en bovendien komt zij hierdoor ook niet in aanmerking voor een sociale woning. NU WE EINDELIJK EEN KOPER GEVONDEN HEBBEN zou de wet alweer gewijzigd zijn en zou je er nog max 181 dagen mogen verblijven. Ik kan dit niet geloven . Dus alsjeblief, kent er iemand deze broodrovende wetswijziging